Cum a luat naștere compania dvs.? Care era contextul pieței de atunci?
Spiros Mallioglou: În 1999 când dl. Voyatzoglou a hotărât să deschidă o sucursală în România, a fost pur și simplu o chestiune de instinct ca om de afaceri, atent nu numai la ce se întâmplă în compania pe care a fondat-o, ci și la mediul de business românesc, care cu greu putea fi anticipat acum 22 ani.
Nu exista piață la momentul acela, investițiile în domeniul logisticii fiind sporadice. Toți investitorii străini de atunci veneau cu echipamentul SH de la firma de investiții-mamă sau de la furnizori cunoscuți din țara lor.
La Business Unit-ul “Echipamente pentru spații comerciale” erau doar marile branduri pe piață. Singurul brand local era MEGA IMAGE, care este și clientul nostru KA (Key Account) de 22 de ani.
La Business Unit-ul “Trade” (Distribuție), am fost primii din piață care am folosit conceptul DIY (Do It Yourself) ce reprezintă trademark-ul nostru, marcă înregistrată la OSIM încă din anul 2000.
Care credeți că sunt cele mai importante schimbări în acest răstimp (piața în general, mentalitatea clienților, concurența, etc.)? Cum s-a adaptat compania dvs. la acestea?
SM: Am început de la zero, sau chiar de la minus, ceea ce înseamnă că, ce vedeți acum este rezultatul adaptării la schimbările prin care am trecut prin muncă, perseverență și încredere în forțele noastre. Am trecut prin zile grele, dar și zile frumoase. Practic, piața s-a dezvoltat o dată cu noi și ne-am adaptat la schimbări, aceasta fiind o caracteristică a pieței.
Ulterior, când a venit criza financiară din 2009, am hotărât să desființam departamentul de trade. În felul acesta am salvat toată firma prin adaptarea rapidă la noua realitate economică, având ca pricipal aliat experiența acumulată..
Care sunt principalele componente/branduri ale afacerii dvs.? Ce tip de servicii oferiți clienților dvs.?
SM: Avem în portofoliul nostru următoarele soluții:
- Depozite automatizate (de la un simplu conveyor, sorter și până la roboți industriali);
- Depozitare simplă (de la sisteme de rafturi convenționale până la sisteme de depozitare complexe cu încărcări foarte mari calculate seismic sau static), depozitare de produse atipice, depozitare pe structură tip mezanin cu mai multe niveluri, rafturi gravitaționale, arhive și multe alte soluții, anticipând de asemenea și nevoile viitoare ale clienților;
- Spații comerciale de tip minimarket până la hipermarket, farmacii, magazine de jucării sau fashion. Cele peste 3 decenii de experiență și dezvoltare a know how-ului din domeniu, împreună cu parteneriatele exclusive cu liderii producători internaționali, califică EUROFIT ca fiind cea mai de încredere soluție pentru planificarea, designul și mobilarea oricărui tip de spațiu comercial.
În afara de soluțiile complexe oferite, punem la dispoziția clienților noștri și departamentului de service EUROFIT SIGMA – Service – Instalare - Garanție – Mentenanță – After-sales service, bazat pe o nouă platformă digitală construită exclusiv de IT-știi noștri special pentru a acoperi un nivel înalt de cerințe din partea clienților, având rolul de a maximiza disponibilitatea echipamentelor și a sistemelor oferite de EUROFIT, reducând la maximum timpul pierdut cu intervenția efectuată.
Astfel, putem să oferim servicii în toată țara și în străinătate ce înregistrează un mare succes.
Cum ați descrie în cifre relevante experiența companiei dvs. pe piața din România, de la lansare până în prezent?
SM: Experiența a fost acumulată printr-o luptă continuă de peste 22 de ani. Anual, primim peste 6000 de solicitări de la peste 2000 de clienți.
In 2021 am livrat:
- Peste 50.000 de poziții paleți;
- Peste 5000 m2 paltformă;
- Peste 3800 m2 rafturi mezanin;
- Peste 136km sau 105.000 m2 de rafturi pentru depozitare ușoară.
Care sunt cele mai importante servicii și facilitați oferite clienților aflați în căutare de spații de depozitare?
SM: În primul rând oferim, serios și rapid, serviciul de mutare rafturi existente ale clientului și respectăm timpul de execuție promis. Ne referim la soluții la cheie care includ atât transportul, infolierea, pregătirea în vederea mutării cât și materialele necesare și inventarierea.
Oferim studiu pentru folosirea echipamentului existent de la depozitul actual al clientului la noua locație.
Oferim studiu și optimizare pentru spațiul nou, creat de la zero după necesitățile clientului, de la un simplu concept până la depozite automatizate-robotizate cu echipamente performante adaptate vremurilor ce urmează.
Care este capacitatea maximă a depozitului dvs.?
SM: Avem un depozit de 3800 m2, din care o platformă pe două niveluri de 400 m2, cu o capacitate de 2800 poziții de paleti și 71 metri liniari de rafturi Cantilever pe 6 niveluri pentru depozitarea produselor cu lungimi mari (coloane, traverse, profile, etc).
Cărui segment de piață vă adresați? Care este profilul actual al clienților dvs.?
SM: Avem ca target 5 categorii de clienți:
I. Distribuitori;
II. Companii 3PL;
III. Industria Food si Non-Food;
IV. Instituții publice și firme de arhivare;
V. Key accounts.
Prin ce metodă vă găsesc clienții dvs.? Care este cea mai utilizată?
SM: Marea majoritate a cererilor vin de la clienții vechi, foarte mulțumiți de produsele și serviciile oferite, care, la rândul lor, ne recomandă altor posibili clienți.
Ce ne puteți spune despre echipa dvs.?
SM:Echipa noastră este într-o continuă dezvoltare pentru a satisface cerințele clienților. De la customer care, vânzători, ingineri proiectanți, arhitecți, tehnicieni, colegii de la depozit, până la echipele de montaj, oamenii noștri beneficiază de o instruire de calitate ce îi recomandă ca excelenți profesioniști.
Caracteristicile echipei:
- Viteza de reacție;
- Viteza de execuție;
- Viteza de repetiție, concomitentă cu viteza de adaptare și îmbunatățire continuă.
Care este opinia dvs. despre piața actuală a spațiilor de depozitare din România?
SM: În prezent, mare parte din piață încă își desfășoară activitatea în clădiri vechi, ce nu permit modernizări din cauza costurilor ridicate. De aceea, parte dintre firmele acestea se orientează către clădiri noi, achiziționate cu ajutorul investitorilor sau cu fonduri proprii. Avem speranța că vom putea beneficia și noi de o parte din capitalul investit prin cererea de automatizare a spațiilor de depozitare noi, ideale pentru noua tehnologie de logistică.
Care este secretul succesului în afacerea dvs.? Eficiența, calitatea materialelor, prețul serviciilor etc.?
SM: Succesul este garantat dacă urmărești cu strictețe anumiți pași:
I. Seriozitate (de 22 de ani livrăm ce promitem, la timp);
II. Viteză (75% dintre livrări sunt din stoc. Avem experiență, voință și resurse financiare proprii să avem permanent în stoc produsele solicitate de clienții noștri);
III. Calitate superioară la un preț foarte competitiv. Colaborăm cu cele mai performante fabrici din Europa;
IV. After-sales service (oferim suport clienților și după ce relațiile comerciale se încheie cu succes. Avem mii de clienți în portofoliu, de care avem grijă, deoarece ei reprezintă viitorul nostru).
Care sunt tendințele cele mai recente în industria soluțiilor integrate pentru depozite pe piața internațională? Există anumite produse sau tip de servicii în trend?
SM: Logistica reprezintă astăzi o componentă esențială a comerțului. Clientul este, pe zi ce trece, mai grăbit, nu acceptă greșeli și caută cel mai bun preț.
De la această presiune din partea clienților, și nu de la pandemie, am ajuns la automatizări, la roboți industriali și algoritmi matematici pentru a putea îndeplini cerințele acestora.
Aceasta este noua tendință în materie de Logistică: DEPOZITUL AUTOMATIZAT.
Cum ați planificat următorul deceniu de business al companiei dvs. pe piață locala?
SM: Am început de acum 5 ani să ne concentrăm pe noua tehnologie, să o înțelegem bine, să câștigăm experiență și să transmitem mai departe clienților noștri cunoștințele acumulate.
Acum 3 ani am început să planificăm digitalizarea procedurilor și acum punem în practică acest plan. Am construit noua platformă de after-sales service și am investit în noi programe de CRM, WMS și ERP ce urmează să fie implementate în 2022. Aceste investiții o să caracterizeze business-ul nostru în următorul deceniu. De asemenea, în domeniul automatizării mereu pot exista diferențe între proiectare și realitate, din punct de vedere al performanțelor, astfel încât am fost nevoiți să achiziționăm un soft pentru simulare în timp real, foarte performant și scump în același timp dar cu ajutorul căruia știm 100% dacă sistemele propuse clienților noștri vor atinge și performanțele dorite.
Mai multe detalii despre companie pe https://www.eurofit.ro.