Investiția realizată de SLS Cargo în parteneriat cu P3, în valoare de 1,9 milioane de euro, îi conferă statutul de operator exclusiv al terminalului construit în parcul industrial și crește semnificativ capacitatea de operare a companiei oferită până acum doar prin intermediul terminalului feroviar de la Buftea. În ultimii trei ani, SLS Cargo a acumulat o suprafață totală închiriată de peste 55.000 m2, devenind, astfel, al doilea cel mai important chiriaș al parcului deținut de P3 Logistic Parks de pe autostrada A1.

„Folosind noul terminal, SLS Cargo introduce conceptul de «o singură fereastră», deoarece combină serviciile de transport rutier, maritim și aerian cu oricare dintre serviciile de depozitare, distribuție și consultanță vamală aflate, de asemenea, în portofoliul nostru”, declară Mihai Stoica, Managing Director SLS Cargo.

Transportul intermodal, considerat tot mai mult o opțiune strategică pentru livrarea de mărfuri la nivel global, presupune utilizarea în mod succesiv a cel puțin două soluții de transport rutier/feroviar/naval în care unitatea de transport intermodal nu se divizează la schimbarea acestora.

Până la finalul anului în curs, compania estimează că în cadrul SLS Bucharest Intermodal Terminal se va atinge o capacitate de operare de până la 750 de containere lunar, pentru care se vor efectua în medie 4 manevre/container. Lunar, noul terminal va fi tranzitat de 15 trenuri care vor circula tur-retur pe traseul Constanța Port – SLS Bucharest Intermodal Terminal. Principalii beneficiari ai mărfurilor transportate vor fi preponderent din zona marilor parcuri logistice din vestul capitalei.

Containerele maritime vor transporta bunuri de larg consum, materiale de construcții sau alte materii prime. Noul terminal intermodal oferă un nivel mai ridicat de dinamică datorită scurtării timpilor de operare a trenurilor și de descărcare și livrare către clienți.

SLS Bucharest Intermodal Terminal va dispune de echipamente KALMAR pentru manipularea containerelor și de o flotă de platforme specializate în transportul rutier containerizat.


De asemenea, SLS Bucharest Intermodal Terminal va dispune de un sistem de operare – TOS (terminal operating system) care va oferi: integrarea și automatizarea proceselor operaționale dintre departamentele interne, integrare cu partenerii asociați business-ului (clienți, transportatori, linii de shipping), predictibilitate internă și externă a evenimentelor de terminal.

Sistemul va dispune de module de GATE, RAIL, YARD și BILLING.

Printre beneficiile operării terminalului intermodal cu un sistem de operare implementat putem enumera: optimizarea operațiunilor și proceselor de terminal, comunicarea prin schimb de mesaje EDI, generarea de rapoarte, beneficiul fiind atât unul intern cât și pentru clienți, aceștia putând obține informații de interes prin accesarea sistemul de terminal.

Sistemul de operare va fi pus la dispoziție de “NAVIS” unul dintre cei mai mari dezvoltatori de software din acest domeniu.

Compania de servicii logistice SLS CARGO a demarat operațiunile în anul 2014 prin deschiderea primului său birou operațional în București. În 2015, activitatea companiei se dezvoltă prin deschiderea a două locații noi în Rădăuți și în Constanța, urmate în anul 2016 de inaugurarea primului depozit SLS Cargo din București. Odată cu formarea unei noi echipe, 2017 a însemnat și deschiderea primului terminal feroviar în București exclusiv operat de SLS Cargo. În 2018, dezvoltarea rapidă de pe piața locală a încurajat depășirea granițelor și deschiderea primelor birouri în Bulgaria și în Italia, precum și noi parteneriate globale. Cu un portofoliu de clienți diversificat pe fiecare industrie și o echipă de peste 150 angajați, SLS Cargo a devenit una din cele mai dinamice companii din domeniu în România. În 2019, în acționariatul companiei intră FAN Courier, liderul pieței de curierat din România, obiectivul parteneriatului semnat cu acționarul SLS Cargo fiind de a extinde serviciile oferite clienților din curierat.

P3 este un investitor pe termen lung, manager și dezvoltator de proprietăți imobiliare logistice europene, cu peste 7,9 milioane de m² de active în administrare și o bancă de terenuri de 1,9 milioane de m² pentru dezvoltare ulterioară. P3 are activități comerciale în 12 țări și investește și dezvoltă în Europa de peste două decenii. P3 are peste 250 de angajați în 11 birouri din marile orașe europene. Sediul central este situat în Praga. P3 oferă servicii integrate de dezvoltare, de gestionare a activelor și a proprietăților.