La începutul lunii decembrie, compania cehă CTP a finalizat achiziţia Bucharest West Industrial Park de la Portland Trust, proiect pentru care a plătit 80 de milioane de euro.
"Prin achiziţionarea Bucharest West Industrial Park, CTP a devenit numărul 1 în dezvoltarea industrială din România. Înainte de intrarea noastră în România, piaţa industrială era fracturată, fără un jucător dominant. CTP a venit momentul potrivit, în locul potrivit, înconjurat de condiţiile corecte pentru a realiza mai multe achiziţii majore şi înainte ca adversarii noştri să poată reacţiona", a afirmat Vos.
El a precizat că planurile pe termen foarte scurt sunt reprezentate de închirierea totală a proprietăţilor din portofoliu.
"Pe termen foarte scurt, planul nostru este să ne concentrăm pe umplerea acestui spaţiu şi să reamenajăm unele dintre proprietăţile achiziţionate la standardele CTP. O diferenţă importantă între CTP şi competiţie este că noi construim, deţinem şi operăm clădirile noastre, astfel că este în interesul nostru să dezvoltăm proprietăţi de clasa A şi să le administrăm adecvat", a spus Vos.
Remon Vos a afirmat că în România există un deficit de spaţii logistice de clasa A, comparativ cu alte ţări din Europa Centrală, iar piaţa românească are capacitate de creştere.
"România este o piaţă importantă în creştere pentru CTP. Dacă analizezi stocul de spaţii disponibile de pe piaţă faţă de puterea de achiziţie a pieţei, atunci este un deficit de proprietăţi industriale de clasa A, comparativ cu alte pieţe din Europa Centrală. CTP a observat asta şi la fel şi clienţii noştri. Primim în continuare solicitări din partea clienţilor existenţi, dar şi a unor noi investitori în ceea ce priveşte spaţiile de calitate din România şi cât timp acest apetit există, noi vom continua să investim", a completat Vos.
CTP deţine mai multe terenuri în România, pe care le poate oferi clienţilor atunci când aceştia au nevoie de un proiect într-un anumit loc.
"Nu ne orientăm către dezvoltările cu rol speculativ. Preferăm să discutăm cu cele peste 450 de companii internaţionale pe care le avem în portofoliu şi să le îndeplinim solicitările cu spaţiile de care au nevoie. Cerinţele clienţilor noştri sunt de creştere a spaţiilor. Vom continua să monitorizăm piaţa şi să furnizăm spaţii acolo unde clienţii noştri vrem să fim", a arătat Vos.
Strategia de dezvoltare a CTP în Europa Centrală este una regională, compania cehească nedorind să se concentreze pe o piaţă anume.
"CTP a pornit cu o strategie regională, însemnând că am identificat oportunităţi şi am deblocat potenţialul pieţelor regionale înainte de a ne concentra pe oraşele importante. În România am făcut ambele lucruri, dar cred că mai este destul loc de creştere, atât în zona Bucureştiului, dar şi a oraşelor regionale ca Arad, Timişoara, Cluj-Napoca sau Deva", a mai spus Vos, care a precizat că Marian Orzu, un agent cu o mare experienţă pe zona industrială s-a alăturat recent echipei CTP România.
În prezent, CTP construieşte spaţii logistice pentru Profi în CTPark Cluj, pentru Faurecia în CTPark Piteşti şi pentru Iron Mountain în CTPark Bucharest.
Marja de rentabilitate este între 8,5 şi 10%, în funcţie de proprietate şi localizare. De asemenea, Bucharest West este ocupat în proporţie de 95%, în timp ce CTPark Arad este ocupat puţin peste 50%.
"La Arad ne aşteptăm ca gradul să crească, având în vedere că aducem îmbunătăţiri. În continuare, ne vom concentra pe umplerea spaţiilor disponibile. Totuşi, dacă un client vine mâine şi spune că are nevoie de un spaţiu de producţie de 100.000 de metri pătraţi în CTPark Bucharest West, normal că îl vom găzdui", a precizat Vos.
Pentru atragerea investitorilor în România, Guvernul trebuie să finalizeze marile proiecte de infrastructură, este de părere Vos.
"Clienţii CTP întreabă deseori despre stadiul infrastructurii din România. Aceasta va trebui îmbunătăţită, pentru a atrage investitori în ţară şi cred că Guvernul României ştie asta şi va face ce este nevoie să finalizeze proiectele de infrastructură, precum autostrăzile A1 sau A3, dezvoltarea aeroporturilor internaţionale şi a porturilor, dar şi sistemul de drumuri secundare. CTP urmăreşte cu atenţie dezvoltarea infrastructurii din regiune. Urmărim oportunităţile, iar terminarea reţelei de autostrăzi din România reprezintă o astfel de oportunitate", a mai spus Vos.
Pentru 2015, CTP estimează venituri totale de 200 de milioane de euro din închirieri, iar obiectivul companiei este să ajungă la cinci milioane de metri pătraţi de spaţii logistice până în 2018, cu doi ani înaintea planului precedent.
"Vom face asta în special prin creştere organică alături de clienţii noştri, dar şi prin achiziţii, aşa cum s-a întâmplat recent cu CTPark Bucharest", a conchis Vos.
CTP este prezentă pe piaţa românească din 2008, dar nu au avut o activitate notabilă până în 2015. În prezent, CTP deţine şapte spaţii logistice în România. (sursa: zf.ro)