De asemenea, Dacia a înregistat o cifră de afaceri de 19,2 miliarde lei (4,3 miliarde euro) în 2015, în creştere cu 1,8% faţă de nivelul atins în 2014, de 18,8 miliarde lei.
Veniturile totale ale producătorului auto au fost de 19,4 miliarde lei în 2015, cu 2% peste nivelul din anul precedent, în timp ce cheltuielile companiei au avansat într-un ritm mai temperat, cu 1,5% până la 18,9 miliarde lei.
Dacia a înregistrat în 2015 o scădere cu 3,4% a livrărilor de kituri CKD, până la o valoare de 6,045 miliarde lei. Kiturile sunt livrate uzinelor care asamblează modele Dacia în alte state, în principal în Maroc.
Vânzările auto au crescut nesemnificativ, cu 0,45% faţă de 2014, avansul fiind generat exclusiv de cererea mai mare din România.
„Vânzările totale de autovehicule Dacia s-au ridicat în anul 2015 la 339.179 unităţi, în creştere cu 362 unităţi comparativ cu anul 2014. (…) Comparativ cu vânzările de vehicule pe piaţa externă, care au înregistrat o uşoară diminuare de 2,12%, vânzările de vehicule la intern au înregistrat o creştere semnificativă, de 25,5%”, se precizează în raportul consiliului de administraţie al Dacia.
Pe modele, Dacia a vândut anul trecut 169.455 de maşini Duster II, cu 7% mai multe comparativ cu anul anterior, 70.225 unităţi Logan II (-9,3%), 40.610 maşini Logan MCV II (-4,7%), 34.719 unităţi Sandero II Stepway (+43,4%), 23.304 unităţi Sandero II (+14,7%) şi 866 de unităţi Duster I.
Segmentul cu cea mai mare creştere a vânzărilor în 2015 pentru Dacia a fost cel al pieselor. Producătorul auto a anunţat vânzări de piese de schimb în valoare de 565 milioane lei în 2015, în creştere cu 8% faţă de 2014, şi vânzări de piese mecanice de 1,49 miliarde lei, mai mari cu 52%.
În 2015, vânzările de maşini ale Dacia s-au ridicat la 10,3 miliarde lei şi au reprezentat 53,6% din cifra de afaceri, restul provenind din livrările de kituri şi de piese.
În 2015, compania care produce maşinile Dacia, Automobile Dacia SA, a avut un număr mediu de 14.194 de salariaţi, cu 10 mai mulţi comparativ cu anul precedent.
În primele luni din 2016, înmatriculările de autoturisme Dacia la nivelul Uniunii Europene, principala piaţă a producătorului auto, au urcat cu 4,4%, la 99.636 de unităţi, conferind mărcii româneşti o cotă de 2,6%, în scădere de la 2,7%, potrivit datelor publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). (sursa: focus-energetic.ro)