În același timp, în perioada aprilie 2015 — martie 2016, operatorul de plăți online a procesat tranzacții în cuantum de peste 1,2 miliarde de lei, cu 44% mai mult comparativ cu aceeași perioadă a anului fiscal anterior, potrivit Agerpres.
Topul categoriilor de produse pe care clienții aleg să le cumpere online este condus de produsele IT&C, cu peste 40% dintre comenzile online, iar valoarea coșului de cumpărături pe acest segment este de 700 lei, de trei ori mai mare decât media generală. Pe locul al doilea se situează cumpărăturile de Fashion & Beauty, urmate de Home & Deco, de produsele pentru copii și de cărți.
În ansamblu, valoarea medie a coșului de cumpărături online al românilor a crescut cu aproximativ o treime, ajungând la peste 260 lei, reiese din datele PayU România. În același timp, cea mai mare tranzacție în online a fost înregistrată în eTail și a depășit valoarea de 140.000 de lei.
Analiza de piață a procesatorului de plăți online arată că, în prezent, 10% dintre români achită cu cardul (fie plăți standard, fie plăți în rate) și numai 1% aleg alte metode de plată online (wire, iTransfer etc.). Cea mai mare parte a cumpărătorilor (89%) aleg să plătească cash, la livrare.
De asemenea, plata de pe dispozitivele mobile (tabletă, smartphone) se află încă într-un stadiu incipient și doar 3 din 10 români care plătesc cu cardul aleg să achite comanda de pe un astfel de terminal.
PayU, furnizor global de servicii de plată pentru companii, este lider pe piețele din Europa Centrală și de Est și procesează tranzacții pentru comercianți, precum: Allegro, AmRest, Avon, Blue Air, Makro, Orange, PKP Intercity, Play, Showroom.pl, TUi, Virgin Mobile.
La nivel global, PayU Group operează în 16 țări pe patru continente pentru sute de mii de comercianți, fiind deținut de Naspers, o companie multinațională originară din Africa de Sud, cu operațiuni în media și servicii online. (sursa: digi24.ro)