Printr-o decizie semnată marţi de comisarul european pentru politică regională Corina Creţu – una dintre primele decizii pe care le-a luat comisarul român – au fost alocaţi 262 de milioane de euro suplimentari pentru autostrada Arad – Timşoara şi pentru varianta de ocolire a municipiului Constanţa – ceea ce ridică ridică nivelul contribuţiei al UE la construirea acestor autostrăzi la 439 milioane de euro.
Autostrada Arad-Timişoara şi varianta de ocolire a municipiului Constanţa la nivel de autostradă au fost date în folosinţă în 2011 şi, respectiv, 2012. Ele au fost construite cu fonduri de la bugetul de stat, cu granturi de la Comisia Europeană şi cu împrumuturi de la BEI şi BERD.
Comisia Europeană a aprobat cererea României de a finanţa şi partea de investiţie care fusese acoperită iniţial din împrumuturi. Din această sumă de 439 de milioane de euro, 287 milioane de euro sunt destinaţi autostrăzii Arad-Timişoara şi 151,5 mil. euro sunt pentru varianta de ocolire a municipiului Constanţa la nivel de autostradă. Împreună cu aceste noi alocări, contribuţia UE la construcţia celor două tronsoane de autostradă se ridică la 439 milioane de euro.
Autostrada Arad – Timişoara are o lungime de 32 de kilometri, iar lucrările au fost executate de consorţiul FCC Construccion şi Astaldi.
În exerciţiul financiar 2007 – 2013, România beneficiază de 4,4 miliarde de euro de la UE pentru infrastructură. Suma depăşeşte 6 miliarde de euro în exerciţiul financiar 2014-2020. Până în prezent, pe fondurile alocate exerciţiului financiar 2007-2013, România a absorbit prin POS – Transporturi 1,6 miliarde de euro, adică 46% din suma totală alocată. (Sursa: zf.ro)