Printre clienţii companiei se numără producători precum SE WS, Honeywell, Draexlmaier, Renault Nissan, GM Opel etc.

 

Pentru toţi aceşti clienţi, Tibbett Logistics oferă pe lângă serviciile de bază de transport şi depozitare şi un întreg portofoliu de soluţii cu valoare adăugată cum ar fi: operaţiuni vamale (compania deţine certificat AEO), desfacerea componentelor din ambalajele de la furnizor și amplasarea acestora în containere potrivite pentru linia de producţie, activităţi de pre și post-asamblare, co-packing, control al calităţii, activităţi de management și spălare a ambalajelor, activităţi logistice de producţie ce acoperă toată zona de mișcări în unitatea de producţie a clientului, cu excepţia asamblării complete a produselor/componentelor.

 

Prezent în calitate de speaker în cadrul Automotive Logistics Summit 2016, David Goldsborough, CEO Tibbett Logistics Romania a vorbit despre transportul intermodal și aplicabilitatea acestuia în industria automotive, prezentând cazul unui client care a acceptat propunerea Tibbett Logistics de a muta toate importurile din Europa de Vest către Portul Constanţa cu livrare la București utilizând trenurile bloc ale Tibbett cu plecări regulate din Constanţa către București, terminalul intermodal Tibbett (BIRFT). Proiectul a fost implementat în 2014, iar avantajele pentru client au fost cuantificate în reducerea cu 48% a emisiilor de CO2 comparativ cu fluxul anterior, peste un milion de euro mai puţin la cheltuielile de transport, reducerea timpului de livrare a componentelor de la furnizorii din Asia la fabrica din București cu aproximativ 10 zile, reducerea cheltuielilor de depozitare printr-o mai bună planificare a fluxurilor de containere intrate.

 

„În acest moment, beneficiile transportului intermodal în industria automotive, în România, se reduc doar la segmentul de inbound al lanţului logistic, astfel se permite o mai bună planificare și etapizare a fluxului de materii prime și componente către unităţile de producţie din România. Comparativ cu transportul containerelor pe cale rutieră, serviciul intermodal intermodal asigură mutarea unui număr mare de containere într-un terminal aproape de fabrică şi apoi clientul poate planifica exact de ce componente are nevoie prioritar în depozit sau pe linia de producţie exact la momentul în care are nevoie (24/7). Acest lucru nu este întotdeauna posibil atunci când containerele sunt transportate pe camioane.

 

În ceea ce privește fluxul de ieșire al componentelor (produselor finite) din fabricile din România, care se îndreaptă către unităţile de producţie din vestul Europei, serviciile intermodale care leagă România de Europa de Vest sunt încă subdezvoltate și nu au atins volume zilnice suficient de mari pentru a avea plecări regulate de trenuri.

 

Cea mai mare piedică în dezvoltarea transportului intermodal nu stă neapărat în lipsa infrastructurii sau a terminalelor, ci mai degrabă în regularitatea și siguranţa unui flux de trenuri între România și suficient de multe destinaţii din Europa de Vest pentru ca acest serviciu să fie viabil pentru industria automotive”, a explicat David Goldsborough. (sursa: intermodal-logistic.ro)