Potrivit acestuia, sesiunea de depunere a unor astfel de proiecte a fost deschisa in septembrie 2014 si se va incheia in februarie 2015, iar obtinerea finantarii proiectului de realizarea a platformei multimodale de la Galati este aproape o certitudine.

 

Proiectul are termen de executie 36 de luni si este un parteneriat intre portul Galati reprezentat de Administratia Porturilor Dunarii Maritime(APDM) ca aplicant de stat si societatile private Port Bazinul Nou Galati si Metaltrade Galati si portul german Duisburg, terminalul de la Galati urmand sa asigure transportul marfurilor pe ruta Rhin—Dunare-Asia.

 

Duisburg este cel mai mare port interior din lume, tranzitand anual patru milioane de containere cu marfa pe rute lungi.

 

Din valoarea totala a bugetului acestui proiect, 85% reprezinta fonduri europene nerambursabile, restul de 15% reprezentand contributie locala, repartizata astfel: 60% — contributia partenerilor privati — Port Bazinul Nou si Metaltrade si 40%, contributia statului roman, prin APDM Galati.

 

Potrivit directorului SC Port Bazinul Nou, Corneliu Gavaneanu, la terminarea investitiei de la Galati, prin platforma multimodala vor putea fi tranzitate circa 300.000 de containere, echivalentul a 5-6 milioane de tone de marfa pe an, in conditiile in care traficul maxim realizat prin Port Bazinul Nou a fost de un milion de tone, in perioada in care combinatul siderurgic Arcelor Mittal Galati era la capacitate maxima de productie, scrie Agerpres.(sursa: dailybusiness.ro )