„Potrivit studiilor de piață realizate intern, zonele de Sud-Est și Vest rapotează creșteri importante de la an la an în ceea ce privește volumele vândute de prefabricate mici. De asemenea, observăm că segmentul imobilar ia tot mai multă amploare în aceste regiuni. Tocmai din acest motiv, ne menținem strategia de a ne extinde prin noi unități de producție, astfel încât să obținem o acoperire optimă la nivel național”, a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.
Potrivit afirmațiilor sale, compania deține în acest moment opt unități de producție distribuite astfel: două în regiunea Nord – Est (Iași și Suceava), una în Sud – Est (Vrancea), una în zona de Sud (București), una în regiunea Centru (Brașov) și câte o unitate de producție în regiunile Nord-Vest și Vest la Bistrița și la Arad.
„În acest moment, avem o acoperire geografică importantă, însă simțim necesitatea unei dezvoltări și mai agile a business-ului în zonele cu potențial ridicat”, a mai spus Sebastian Bobu.
Potrivit studiilor interne, zona de Nord-Est a țării reprezintă cca. 22% din piața totală de profil, alături de zona de Sud și București, cu cca. 24%. Centrul țării reprezintă, de asemenea, un procent important din piața de prefabricate mici, cu peste 18% din volumele vândute.
“Chiar dacă Sud-Estul țării reprezintă 10% din piața de profil, estimăm pe termen mediu o creștere treptată a cererii cât și o intensificare a proiectelor publice și private”, a subliniat Bobu.
De asemenea, zona de Vest a țării este din ce în ce mai activă, fiind în plină ascensiune. Spre exemplu, zona de Sud-Vest reprezintă cca. 6%, cea de Vest 10%, în timp ce Nord-Vest ajunge la 10%. Aici, ca și în zona Moldovei, produsele Select, de calitate premium și cu design și forme deosebite, câștigă tot mai mult teren în contextul unei piețe educate care înțelege din ce în ce mai bine avantajele tehnice și vizuale ale acestora.
„Dacă ne referim la procesul continuu de educare a pieței de pavele din România, acest aspect se observă și în ponderea gamelor superioare pentru care optează clienții. Dacă în urmă cu 5 ani cca. 60% din vânzări era reprezentat de produse clasice, gri, iar colecțiile de design, în diverse culori sau chiar în mixuri de nuanțe, însemnau doar 25% din piață, astăzi asistăm la o creștere constantă pentru a doua categorie – la peste 35%”, a încheiat reprezentantul companiei.