Vedem un potențial ridicat de expansiune în segmentul industrial și logistic, mai ales dacă vor fi livrate proiecte majore de infrastructură în următorii ani, iar industria auto și retailul sunt principalele motoare de creștere a cererii. Normele noi și mai restrictive UE privind transporturile ar putea, de asemenea, să ducă la schimbarea peisajului industrial și logistic din România în următorii ani, generând o creștere a nevoii pentru hub-uri regionale de stocare”, a declarat Laurențiu Duică, Partner & Head of Industrial Agency în cadrul Colliers International.
Spațiile moderne industriale și logistice de închiriat livrate în 2019 s-au ridicat la peste 400.000 mp, ceea ce înseamnă că 1 din 11 stocuri de închiriat au fost livrate anul trecut. Bucureștiul a reprezentat 62% sau 284.000 de metri pătrați din toate livrările. Se preconizează că vor fi livrați încă 500.000 de metri pătrați în 2020. Noile suprafețe livrate anul trecut sunt deja închiriate, gradul de neocupare rămânând în scăzut: în jur de 5% în București, în timp ce în alte părți ale țării, acestea pot ajunge la 3%. În continuare, piața rămâne dominată de proiecte construite în conformitate cu specificațiile chiriașilor, tip Build-to-Suit.
În 2019, industria autoa fost cel mai mare segment din partea cererii, generând aproape o treime din oferte, respectiv 141.000 de metri pătrați, urmată de retail. Noua facilitate logistică a Pirelli din Slatina a fost cea mai importantă dezvoltare, acoperind 62.000 de metri pătrați. (Sursa: Colliers)