Inițiativa Covalact vizează dublarea capacității de producție și ambalare pentru unul dintre cele mai de succes produse din portofoliul companiei: Brânzica de Casă de la Covalact de Țară, singurul produs de tip cottage cheese fabricat în România.

 

Potrivit datelor Nielsen, citate de companie, Brânzica de Casă este lider de piață, cu o cota de piață în volum de 46% în comerțul modern pe prima jumătate a anului.

 

Nouă linie permite producția unui volum de 200 tone Brânzică de Casă pe lună și ambalarea unui volum de 11.000 pahare de brânzică pe oră.

 

Grupul Covalact are 560 de angajați și două fabrici la Sfântu Gheorghe și Miercurea Ciuc. Grupul realizează 100 de produse reprezentând o cantitate lunară de lactate de aproximativ 2.500 tone.

 

În prima jumătate a acestui an, vânzările Covalact au crescut cu peste 26% față de aceeași perioadă a anului precedent, în timp ce piață totală de lactate aînregistrat o creștere de doar 8% în această perioada (creștere în valoare raportată de Nielsen).

 

Povestea producătorului din Sfântu Gheorghe începe în 1969, când purta numele de Întreprinderea de colectare și industrializare a laptelui Covasna și era formată dintrei secții, fiecare cu sortimentația ei.

 

În 1990, compania s-a constituit că societate pe acțiuni, cu capital integral de stat, denumirea să fiind schimbată în Covalact. Trei ani mai târziu, echipa de conducere începe privatizarea, proces încheiat la sfârșitul lui 1994.

 

În iunie 2007, pachetul majoritar este preluat de SigmaBleyzer Southeast European Fund IV, un fond privat de investiții care numără printre investitorii săi BERD (Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare) și OPIC (Oficiul Pentru Investiții în Străinătate o agenție a Guvernului SUA ).

 

În aprilie 2008, Fondul de investiții preia, prin intermediul Covalact, societățile Primulact și Lactate Harghita.

De la achiziție și până în prezent, SigmaBleyzer a direcționat pentru investiții peste 18 milioane de euro în Covalact. (sursa: profit.ro)