De asemenea, profitul net al grupului a crescut de patru ori, de la 4,95 de milioane de lei (în primele șase luni ale anului trecut) la 18,8 milioane de lei în primul semestru al anului acesta, potrivit situațiilor financiare ale grupului de companii, întocmite conform standardelor internaționale de raportare financiară adoptate de Uniunea Europeană (IFRS).
Grupul Albalact cuprinde companiile Albalact SA, Rarăul SA Câmpulung Moldovenesc și Albalact Logistic SRL și are aproximativ 1.000 de angajați.
Albalact SA și-a majorat afacerile nete cu 20,57% în semestrul I 2016, ajungând la aproape 286 de milioane de lei, de la 237 de milioane de lei cât a obținut în aceeași perioadă a anului trecut.
“Suntem mulțumiți că am reușit să ne menținem creșterea profitabilă, chiar peste ceea ce am planificat. Cifrele de astăzi sunt rezultatul proiectelor importante pe care le-am demarat și susținut constant în ultimul an, dar sunt și rezultatul unui management mai eficient al costurilor, optimizării activității de distribuție și al unor schimbări în structura de producție și vânzare. Am acordat o mare importanță investițiilor in marketing”, a declarat Stephane Batoux, director general Albalact.
La începutul acestui an, Albalact, locul întâi pe piața lactatelor, a anunțat că va fi preluat de grupul francez Lactalis, care deține în România lactatele LaDorna și care ocupă locul șapte pe piața de profil.
Astfel, pe 27 ianuarie 2016, acționarii majoritari care dețin cumulat 70,3% din capitalul social al Grupului Albalact (respectiv: Raul Ciurtin, Lorena Beatrice Ciurtin, Crisware Holdings Limited, Croniar Holdings Limited (44,85%) și RC2 (Cyprus) Limited (25,45%) au încheiat un contract cu compania Lactalis pentru dobândirea de către aceasta din urmă a tuturor acțiunilor deținute de acționarii vânzători.
În luna iulie, Consiliul Concurenței a autorizat preluarea, prin intermediul firmei B.S.S. International, producătorului român și a companiilor la care acesta este acționar (Rarăul și Albalact Logistic). Ulterior, Lactalis a inițiat o ofertă publică de preluare voluntară având drept obiect preluarea a 100% din acțiunile deținute de acționarii Albalact.
Compania din Alba Iulia are un portofoliu de peste 150 de produse, comercializate sub cele cinci branduri ale sale: Zuzu, Fulga, De Albalact, Rarăul și Poiana Florilor.
Printre planurile pe care le are gigantul francez, cel mai mare procesator de lapte la nivel mondial, se numără și creșterea prezenței pe piața românească de brânzeturi, dar și exporturi către statele învecinate. Pentru acestea, francezii au prevăzut ”investiții substanțiale”, potrivit unui raport trimis Bursei de Valori.
Printre principalii competitori ai Albalact pe piața locală sunt FrieslandCampina, Danone, Covalact, Olympus. (Sursa: profit.ro)