Investiţia a fost de 6 milioane de euro, spune Jerome Lionet, director general al Saint-Gobain România. Sticla produsă la Călăraşi nu este destinata doar pieţei locale, ci întregii regiuni balcanice, Ucraina şi Turcia, aceasta fiind singura capacitate de producţie a sticlei pe care compania o deţine în sud-estul Europei, a mai spus Lionet. “Din perspectiva noastră, în ciuda situaţiei economice dificile, există un mare potenţial de creştere a pieţei din România şi a celor din regiune”, a argumentat directorul general al companiei.
În acest an, compania vrea să-şi majoreze cu 10% cifra de afaceri pe piaţa din România, din care 5 procente datorită noii linii de producţie.
Fabrica de la Călăraşi a însemnat o investiţie de 176 de milioane de euro din 2005, anul în care compania a intrat pe piaţa românească, au mai spus reprezentanţii Saint-Gobain.
Producţia totală este de 21 de milioane de metri pătraţi de sticlă anual, iar capacitatea de producţie a noii linii este de 2 milioane de metri pătraţi pe an. Jumatăte din producţie va merge către piaţa locală, iar jumătate la export. Noua linie a permis crearea a 35 de noi locuri de muncă, a mai spus Jerome Lionet.
Saint-Gobain are în România patru companii şi aproximativ 1.000 de angajaţi. Potrivit site-ului companiei, în 2012, firma a avut vânzări de 144 de milioane de euro. (sursa: rfi.ro)