În România s-au produs în primul semestru aproape 225.000 de autoturisme, dintre care 181.300 de către Dacia, în creştere cu 17% faţă de perioada similară a anului trecut şi aproape 43.500 de către Ford România la Craiova, 2013 fiind primul an întreg de producţie pentru B-Max.

„Cel mai probabil saltul în ceea ce priveşte producţia de autoturisme din România nu va mai putea fi repetat în următorii ani. Cu toate acestea, dacă Dacia continuă să lanseze automobile atrăgătoare, producţia României are în continuare loc de creştere“, a declarat pentru ZF Luca Cifferi, redactorul-şef al Automotive News Europe, cea mai importantă publicaţie economică din industria auto europeană.

 

Spre comparaţie, în 2012 România ocupa abia locul 15 pe plan mondial, cu o creştere a producţiei de autoturisme de doar 5,3% la 326.556 unităţi, volum ce i-a asigurat poziţia a zecea în clasament, fiind depăşită atât de Italia, cât şi de Belgia. La nivel european, în primul semestru doar patru ţări înregistrau o creştere a producţiei de maşini, printre care Spania, Marea Britanie, Slovacia şi România, în timp ce Franţa şi Polonia au marcat cel mai mare declin, de aproape 20%. (sursa: zf.ro)