Jucătorii din comerţul modern se apropie de 75 de hectare de depozite logistice, o suprafaţă cu 50% mai mare decât în urmă cu circa un an. Cele mai recente mutări pe acest segment sunt investiţia anunţată de Lidl la Lugoj în judeţul Timiş şi contractele de închiriere anunţate de Carrefour şi Profi în ultimul an.
„Decizia de extindere a platformelor logistice vine în contextul expansiunii reţelelor. Retailerii au de fapt doar două variante: să îşi aprovizioneze reţelele de la platformele proprii sau pot alege să îi lase pe furnizori să le aprovizioneze. Această variantă din urmă însă ar însemna nu doar haos pentru reţele, dar şi o mobilizare mai mare de resurse şi un cost mai mare”, spune Cătălin Olteanu, directorul general al FM Logistic, una dintre cele mai mari companii de logistică ce activează în sectorul bunurilor de larg consum.
El explică faptul că retailerii au pariat iniţial pe magazine mari, în principalele oraşe ale ţării, pentru ca în ultimii ani să parieze şi pe unităţi de tip supermarket sau magazine de proximitate în localităţi mici şi medii. Per total, suparfaţa totală de comerţ modern a crescut însă mult, şi astfel suprafaţa logistică necesară a evoluat în consecinţă.
Potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor, suprafaţa medie de comerţ modern la 1.000 de locuitori s-a dublat în perioada 2008-2015, până la 106 mp. Asta înseamnă că toate magazinele din comerţul modern au în total 2,1 milioane de metri pătraţi, respectiv 212 hectare. Suprafaţa logistică totală este de 75,5-76,5 hectare.
Au fost luate în calcul atât depozitele pe care retailerii le deţin în proprietate, cât şi cele în chirie. (sursa: zf.ro)