Compania condusă de antreprenorul din Bacău a inaugurat joi noi facilități de producție: o fabrică de geam termoizolant și o nouă hală de producție a ușilor secționale rezidențiale și industriale și a rulourilor. Investiția în construcția celor două facilități s-a ridicat la 7 milioane de euro și face parte dintr-un program de investiții cu o valoare totală de 12 milioane de euro care a fost început în 2012.

 

„Investiția pe care o inaugurăm astăzi încheie un prim ciclu de dezvoltare a afacerii noastre, început în 2012. Din acest moment, suntem singurul producător din România care poate oferi toată gama de produse de tâmplărie. Investițiile realizate în acest prim ciclu au totalizat 12 milioane de euro”, a spus Adrian Gârmacea.

 

În prezent, produsele Barrier sunt fabricate într-un centru modern de producție, în care lucrează peste 600 de persoane și care are o capacitate de 1.000 de unități/zi.

 

”Pentru următorii doi ani, probabil că o să ne concentrăm pe dezvoltarea organizației și a colegilor. O să organizăm și linia de producție ferestre și uși din aluminiu, așteptăm să ne sosească utilajele și urmează ca, din 2018, să inaugurăm probabil o altă fabrică cu ajutorul căreia să se dubleze capacitatea celei de acum”, a spus Adrian Gârmacea.

 

Omul de afaceri a explicat că noua facilitate va fi ”mult mai bine pregătită pentru anul 2020” fiindcă începând cu această dată toate construcțiile trebuie să fie eficiente din punct de vedere energetic și prin urmare ferestrele și ușile din PVC trebuie adaptate în consecință.

 

”Ceea ce se construiește în acest moment în România și în Europa nu corespunde normelor din 2020. Această legislație a fost adoptată anul trecut și toată lumea se pregătește să producă ferestre mult mai bune din punct de vedere energetic. Este și produsul de top în acest moment – fereastra și ușa din PVC cu placare de aluminiu pe exterior”, a argumentat el.

 

Investițiile în noua fabrică se vor ridica la peste 10 milioane de euro. ”Așteptăm să vedem ce apeluri de fonduri europene vor fi”, a spus Gârmacea care a precizat că și invesția precedentă a fost finanțată din fonduri europene, împrumuturi bancare, dar și din fondurile proprii, însă într-o măsură mai mică.

 

Anul trecut Electric Plus a avut afaceri de 20 de milioane de euro, în creștere cu 33% față de anul precedent. Pentru 2016, proprietarul companiei estimează o creștere de 30% până la 26 de milioane de euro. Exporturile reprezintă 20% din afaceri, iar principalele piețe sunt Italia, Franța, Germania, Belgia, Austria.

 

Compania are o cotă de circa 10% dintr-o piață estimată la circa 250 de milioane de euro.

 

În prezent, complexul industrial al Electric Plus, înființat în 2003, asigură toată gama de produse pentru tâmplărie PVC, de la producția de ferestre și uși, la sticlă termoizolantă, foliere profile, curbare profile, precum și uși secționale rezidențiale și industriale și rulouri.

 

Principalii competitori ai Barrier pe piața locală sunt Qfort și Aplast. (sursa: profit.ro)