”Majorarea cifrei de afaceri în 2015 se datorează, în principal, intensificării vânzărilor în retail pe piața scandinavă. Totodată, am remarcat și o revigorare a proiectelor din România, fapt care ne încurajează estimările de creștere pentru acest an, vizând un avans până la circa 3,6 milioane de euro”, a declarat Camelia Olesen, director executiv al Kuma România.

 

Potrivit reprezentantei companiei, investițiile Kuma din anul trecut s-au ridicat la aproximativ 230.000 euro, sumă care a inclus atât îmbunătățirea sistemelor de ventilație în secția de turnare din fabrică și extinderea spațiului cu două noi secții (finisare și stocare).

 

Obiectivele companiei pentru anul în curs vizează și majorarea productivității și accesarea unor fonduri europene pentru IMM-uri privind extinderea capacitatății de producție și achiziționarea de noi utilaje. În acest sens, compania are în plan demararea unor investiții totale în valoare de circa 800.000 euro, o parte putând fi susținute din fonduri europene.

 

Din acest an produsele companiei sunt prezente și pe piața dominicană, iar următoarele țări vizate în planul de expansiune sunt Austria, Ungaria și Marea Britanie, toate având un potențial crescut pe piața proiectelor hoteliere, comerciale și office.

 

”Partenerii noștri danezi au identificat potențialul zonei Caraibe pentru proiecte potrivite companiei noastre. Există o piață în creștere în ceea ce privește segmentul hotelier, dar și o nișă pe retail, designul și calitatea lavoarelor Kuma asigurînd succesul pe piață”, a completat Camelia Olesen.

 

Datorită similitudinilor latine, a modului de prezentare a produsului, dar și a asemănănărilor în ceea ce privește preferințele estetice, Kuma România va coordona în mod direct afacerile companiei pe piața dominicană, fiind luată în calcul chiar și o unitate de producție în această zonă.

 

”Planurile noastre vizează investiția într-o fabrică în Republica Dominicană până la finele anului 2018, aceasta urmând să producă lavoare și blaturi pentru bucătării”, a subliniat reprezentanta companiei.

 

Kuma România este o companie româno-daneză lansată pe piața locală în 1998, fiind specializată pe producerea de lavoare de băi pentru proiecte rezidențiale, comerciale, de birouri și de utilitate publică, blaturi de bucătării în suprafață continuă cu chiuveta, glafuri de ferestre și balcoane, mese de bar/restaurant, recepții pentru hoteluri, concepte SPA și mobilier modular marca Nordline pentru băi și bucătării.

 

Kuma a inaugurat prima linie de producție la Câmpina în 1998, iar din 2006 compania s-a mutat în Bănești (Prahova) odată cu finalizarea primei investiții de tip greenfield în valoare de 2 milioane de euro. (sursa: profit.ro)