"La jumatatea anului, piata inregistra deja o crestere de peste 10%, iar dupa al treilea trimestru, cresterea era estimata de pana la 20%. Aceste date anunta o revenire a industriei auto, care reincepe sa isi consolideze segmentele de piata”, a declarat Alina Mihaescu director de marketing Goodyear Dunlop CSEE.
La nivelul subsidiarei EMEA, din care si Romania face parte, Goodyear estimeaza cresteri ale vanzarilor pe segmentul anvelopelor pentru turisme de 3-5%, iar pe segmentul anvelopelor de camion de 5-7%. Anul trecut, circa 60% din vanzarile de pneuri pe piata romaneasca au fost anvelope de iarna, procent care se va mentine si anul acesta, 35% anvelope de vara, 5% anvelope all-season.
Pentru anvelopele de iarna, jucatorii se asteapta in 2014 la o crestere similara cu anul 2013, un avans mai mare putand fi dat de legislatie daca va fi impusa o data fixa la care trebuie schimbate.
"Desi potentialul de piata atat pentru anvelopele de vara cat si pentru cele de iarna a crescut cu 20% ca urmare a unei usoare reveniri a pietii si a cresterii vanzarilor de autoturime, in 2014 cresterea va fi la nivelul celei de anul trecut, cand aproximativ 60% din vanzari din total au fost anvelope de iarna. Segmentul de iarna a cunoscut o crestere semnificativa odata cu introducerea obligativitatii echiparii autovehiculelor cu anvelope de iarna la 1 noiembrie 2012. Cresterea in acel moment a fost de aproximativ 70%, anul urmator tendinta fireasca fiind de scadere a ratei vanzarilor. O noua crestere importanta poate fi data din nou de legislatie, daca va fi impusa o data fixa la care trebuie schimbate anvelopele, sau in 2016 cand cei care au achizitionat anvelope de iarna in 2012 vor reveni pentru schimbarea acestora”, a declarat Alina Mihaescu.
Potrivit managerilor Continental Anvelope Timisoara, “in acest moment, vanzarile sunt constante, atat pentru anvelopele de iarna, cat si pentru cele de vara. Un factor care a contribuit la aceasta evolutie este cresterea constanta a parcului auto, precum si faptul ca tot mai multi soferi calatoresc in strainatate, unde echiparea autoturismelor cu anvelope de iarna este obligatorie. Continental Anvelope Timisoara are o productie anuala de circa 15 milioane de anvelope”.
Majoritatea romanilor isi cumpara anvelope din locuri unde si le pot monta, doar un procent de circa 5% isi comanda pe Internet. „In Romania, rata vanzarilor prin magazinele online este mica, de cca. 5%, si are un ritm de crestere mai scazut fata de alte tari, cum ar fi Cehia, unde vanzarile online de anvelope depasesc pragul de 20%”, mai spune Alina Mihaescu. (sursa: wall-street.ro)