"In continuare, vanzarile pe piata din Romania sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind in primele 4 luni din 2015 de 88%, efectul de asteptare pe care l-a indus pana acum in piata intarzierea Programului Rabla fiind evident. Acest lucru se va vedea in urmatoarele 2-3 luni, cand este de asteptat ca raportul dintre cele doua categorii sa se echilibreze intr-o oarecare masura", se arata intr-un comunicat al asociatiei.
Pe de alta parte, APIA remarca, incepand cu ultimul trimestru al anului trecut, o tendinta de crestere a importurilor de autovehicule rulate, care inregistreaza in primele patru luni din 2015 un avans de 14,9%, peste 76% (circa 56.150 unitati) dintre acestea avand o vechime de cel putin opt ani. Raportul intre importurile de autoturisme rulate si vanzarile celor noi a urcat astfel la 3,7 la 1.
In aprilie s-au produs in Romania 37.323 de autovehicule, cu 8,03% mai multe unitati decat in luna similara a lui 2014.
"Cu acest volum inregistram pentru primele patru luni ale anului 2015 o productie totala de 143.490, in crestere cu 1% comparativ cu perioada similara a anului trecut. Dintre acestea, 124.675 sunt produse de catre Dacia si 18.815 de catre Ford. Volumele cele mai mari le-au inregistrat modelele Dacia Duster, din care au fost fabricate 57.228 unitati (cu 12,7% mai mult decat in 2014), urmat de Dacia Logan (31.342 unitati, cu 19,4% mai putin decat in 2014), Dacia Sandero (21.361 unitati, cu 27,6% mai mult decat in 2014), Ford B-MAX (18.815 unitati, cu 15,4 mai putin decat in 2014), si Dacia Logan MCV (14.744 unitati, cu 9,3% mai mult decat in 2014)", arata APIA.
Exporturile au scazut cu 2,1%, la 127.832 unitati in ianuarie-aprilie. Cel mai exportat model a fost Dacia Duster (54.811 unitati), urmat de Dacia Logan (22.390 unitati) si de Ford B-MAX (18.680 unitati). Aproape 89% din productia nationala a fost exportata, fata de 91,8% in acelasi interval din 2014.
Volumul total al vanzarilor pe piata auto a fost in primele patru luni de 31.467 unitati.
La autoturisme, topul pe marcieste condus de Dacia, cu 9.343 de unitati (36,5% din total), urmata de Skoda, cu 2.522 unitati (9,9%), Volkswagen - 2.312 unitati (9%), Ford - 1.867 unitati (7,3%), Renault - 1.519 unitati (5,9%) si Opel - 847 unitati (3,3%).
Pe modele, cu cele 4.224 unitati, Dacia Logan este cel mai bine vandut model in aceste prime patru luni din 2015, urmat de Dacia Duster, cu 2.228 unitati, Dacia Sandero, cu 1.575 unitati, Skoda Octavia, 1.112 unitati si Skoda Rapid, cu 882 unitati.
"Analizand segmentarea pe clase, observam ca dupa primele patru luni ale acestui an, cu exceptia claselor B, si Sport, care inregistreaza variatii negative fata de aceeasi perioada a anului trecut, toate celelalte cosemneaza cresteri, unele chiar semnificative (Clasa C, 18%; Clasa D, 18%, SUV, 26%; Clasa E 33%; MPV, 63%). In functie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continua sa domine piata cu o pondere care ajunge la 60,2%, usor mai mare decat cea care se inregistra in primele patru luni ale anului precedent (59,3%), 8 marci si respectiv 8 modele avand o pondere a vanzarilor cu motorizari diesel peste aceasta medie (60,2%). In ceea ce priveste autoturismele hibride sau electrice, in primul trimestru au fost vandute 92 de unitati (din care 27 hibride plug-in si cinci full-electric), comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cand au fost vandute 74 de unitati", precizeaza APIA.
In functie de tara de provenienta a autoturismelor, 34,9% sunt de proveninenta autohtona, 16,9% sunt import Germania, 10,4% din Cehia, 8,3% din Spania si 6,9% din Franta.
In acest context, vanzarile de autoturisme din productia autohtona au crescut cu 39,6% fata de aceeasi perioda din 2014, in timp ce vanzarile de autoturisme din import au inregistrat o crestere mult mai mica, respectiv de 6,1%.
Inmatricularile de autoturisme noi in Romania au crescut in primele patru luni cu 9% fata de aceeasi perioada din 2014, la 19.915 de unitati, in timp ce livrarile Dacia au avansat la nivelul UE cu 7,6% in perioada analizata, la 133.718 unitati, conferind marcii romanesti o cota de 2,8%.
In primele patru luni ale anului 2014 in Romania au fost inmatriculate 18.277 de autoturisme noi.
In luna martie, inregistrarile de masini noi au urcat in Romania cu 11,2%, de la 4.932 de unitati in urma cu un an la 5.482 de autoturisme, potrivit datelor publicate marti de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Piata auto europeana a avansat cu 8,2% in intervalul ianuarie-aprilie, la 4.695.058 de autoturisme. Toate marile piete au inregistrat cresteri, contribuind la evolutia pozitiva a pietei. Astfel, Spania a consemnat un avans de 23,9% al inmatricularilor, Italia de 16,2%, Marea Britanie si Germania de 6,4%, iar Franta de 5,6%. Cel mai mare declin al inmatricularilor a avut loc in Austria, de 5,3%.
In aprilie, inmatricularile la nivelul Europei au crescut cu 6,9%, la 1.166.482.
Inmatricularile de autoturisme Dacia la nivelul UE au crescut cu cu 7,6% in perioada analizata, la 133.718 unitati, conferind marcii romanesti o cota de 2,8%, in scadere de la 2,9% la sfarsitul primului trimestru.
In luna aprilie, vanzarile Dacia in Uniunea Europeana au avansat cu 14,5%, de la 33.447 unitati in urma cu un an la 38.288 de unitati, iar cota de piata a urcat cu 0,2 puncte procentuale, la 3,3%.
Vanzarile de masini noi ale grupului Renault, al treilea producator la nivel european si care detine si marca Dacia, au avansat cu 11,4% in primele patru luni, la 459.185 unitati, iar cota de piata s-a marit cu 0,3 puncte, la 9,8%.
In aprilie, inmatricularile Renault au crescut cu 14,9%, la 124.195 unitati, conferind grupului o cota de piata de 10,6%, fata de 9,9% in urma cu un an.
Inmatricularile celui mai mare producator european, grupul Volkswagen, au crescut cu 8,3% in perioada ianuarie-aprilie, la 1.161,108, iar cota de piata s-a mentinut la 24,7%. (sursa: wall-street.ro)