La nivelul producției naționale, în perioada ianuarie — iunie 2016, s-au fabricat 201.274 de autovehicule, cu 5,3% mai puține decât în perioada similară din 2015, dar cu 15,7% mai multe decât în luna mai din acest an. Dintre acestea, 178.017 unități au fost produse de Dacia și 23.257 unități de Ford.
În acest context, volumele cele mai mari le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 103.473 unități (cu 19,9% mai multe decât în primele șase luni din 2015), urmat de Dacia Sandero (31.122 unități,—6,7%), Ford B-MAX (23.257 unități,—11,7%), Dacia Logan MCV (22.560 unități, +6,7%) și Dacia Logan (20.862 unități,—53,3%).
În ceea ce privește raportul persoană fizică — persoană juridică, vânzările de autoturisme realizate în luna iunie 2016 au fost într-un relativ echilibru (46% vs. 54%), în timp ce, la nivelul primelor șase luni ale anului în curs, acest raport este net în favoarea persoanelor juridice (79%). Tot la nivelul primului semestru, datele APIA arată că importurile de autoturisme rulate au crescut comparativ cu anul 2015 cu 24%, ceea ce face ca raportul dintre cele rulate și cele noi să fie unul în creștere, respectiv de aproximativ patru autoturisme rulate la unul nou.
Conform statisticii, cu un volum total de 14.929 unități vândute în luna iunie, România înregistrează după primele 6 luni din 2016 un volum total de 61.151 unități, respectiv cu 10,2% mai multe decât în primul semestru din anul anterior. În acest ecart, autoturismele reprezintă 79,2% din totalul vânzărilor (48.451 unități) și înregistrează o creștere de 6,1%, iar vehiculele comerciale (marfă și persoane) de 29,1%.
La capitolul exporturi, începând din ianuarie și până în iunie, numărul autovehiculelor consemnate este de 182.097 de unități, în scădere de 5,3%, comparativ cu perioada similară din anul 2015. Cel mai exportat model, în primele șase luni din 2016, a fost Dacia Duster (100.182 unități, +19,8% față de 2015), urmat de Dacia Sandero (27.078 unități,—7%), Ford B-MAX (23.254 unități,—11,7%), Logan MCV (20.382 unități, +0,9%) și Dacia Logan (11.201 unități, — 66,1%). Practic, 90,5% din producția națională realizată în primul semestru din 2016 a fost exportată, procentaj similar cu cel de anul trecut.
Potrivit sursei citate, la autoturisme, topul pe mărci la jumătatea anului 2016 este condus de Dacia, cu 14.176 unități (29,3% cotă de piață, dar pe un volum în scădere cu 16,7% față de primul semestru din 2015), urmată de Volkswagen, cu 4.890 unități (10,1% cotă de piață, volume în creștere cu 12,3% față de 2015), Skoda, cu 4.829 de unități (10% din total piață, volume în creștere cu 19,1%), Renault, cu 3.871 de unități (8% cotă de piață, volume mai mari cu 34,5%), Ford, cu 2.913 unități (6% din total piață, volume în creștere cu 4,4%) și Opel, cu 1.985 unități (4,1% din total piață, volume mai mari cu 23,5%).
În funcție de model, cu cele 5.933 de unități (-26,4%, comparativ cu 2015), livrate pe piața autohtonă, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primul semestru din 2016, urmat de Dacia Sandero, cu 3.148 de unități (+8,6%), Dacia Duster, cu 2.474 unități (-28,7%), Skoda Octavia, cu 2.156 de unități (+16,6%) și Renault Clio, cu 1.708 de unități (+58,4%).
Vânzările de autoturisme din producția autohtonă au scăzut puternic în primul semestru al anului 2016, respectiv cu 18,7% față de aceeași perioadă din 2015, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creștere consistentă, de 19,5%, notează sursa citată. (sursa: AGERPRES)