Constructorul autostrăzii Nădlac-Arad şi conducerea CNADNR au decis să deschisă circulaţiei 28 de kilometri din şoseaua de mare viteză, după ce lucrările la partea carosabilă au fost încheiate pe lotul I. Astfel, de vineri seară se poate circula între Nădlac şi Pecica, însă la ambele capete ale şoselei de mare viteză şoferii vor coborî pe DN7.

 

La frontieră, autostrada se termină, urmând ca abia în luna iunie 2015 să se facă joncţiunea cu autostrada din Ungaria, care este în lucru. La Pecica, şoferii pot urca pe autostradă de pe DN7, existând un sens giratoriu.

 

Pentru a se putea da în folosinţă acest tronson de 28 de kilometri, constructorii au realizat şase kilometri din lotul II, cuprins între Pecica şi Arad.

 

"Lucrările care mai sunt de realizat pe lotul I permit desfăşurarea circulaţiei rutiere în siguranţă. Circulaţia va fi permisă diferenţiat. Astfel, pe sensul Arad - Nădlac vor circula doar vehicule sub 7,5 tone, pentru că pe drumul de legătură între autostradă şi vamă există o singură bandă pe sens, iar tirurile nu pot aştepta controlul de frontieră acolo pentru că ar bloca drumul", a declarat directorul proiectului autostrăzii Nădlac-Arad, Adrian Adler.

 

El a spus că se vor continua lucrările pe lotul II, cu termen de finalizare la sfârşitul lunii iunie 2015, perioadă în care ar urma să fie finalizată şi autostrada din Ungaria cuprinsă între Nădlac şi Mako.

 

Termenul de finalizare al lotului I este sfârşitul lunii ianuarie 2015, dar lucrările care mai au loc sunt în afara părţii carosabile, precum la garduri sau scurgeri pluviale.

 

Până la finalizarea proiectului, şoferii vor putea circula cu cel mult 100 de kilometri la oră, conform indicatoarelor de restricţionare a vitezei amplasate.

 

Prezent la deschiderea acestui segment din coridorul IV pan-european, directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, a spus că după ce a parcurs şoseaua în inspecţie a constatat că "lucrările pot fi considerate de calitate".

 

El a adăugat că anul acesta au fost deschişi circulaţiei 50 de kiloemtri de autostradă, respectiv 22 de kilometri între Orăştie şi Sibiu şi 28 între Nădlac şi Arad.

 

"Anul viitor sperăm să dăm în folosinţă Timişoara - Lugoj, lotul II, care are vreo 26 de kilomeri, cu alte cuvinte să se circule de la Sibiu la Deva, apoi de la Lugoj până la Nădlac. Sperăm să se termine lucrarea de la Deva la Ilia, de asemenea de la Gilău la Nădăşelu, deci estimăm 50 de kilometri. Acesta este ritmul de lucru", a spus Neaga.

 

Referitor la segmentul Sibiu-Piteşti, Neaga a declarat că "studiul de fezabilitate este în evaluare, procedură care se va încheia în ianuarie, iar realizarea studiului va dura 17 luni, după care va avea loc licitaţia pentru atribuirea lucrărilor", urmând ca "undeva, în 2018, să înceapă lucrările".

 

Construcţia Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat iniţial de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.

 

Lucrările de construcţie pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuţie fiind de un an şi jumătate.

 

CNADNR a reziliat la finele anului 2012 contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, şi a atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.

 

CNADNR a reziliat în vara anului trecut şi contractul de proiectare şi execuţie a lotului II după falimentul constructorului Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuţie a lucrării era de 84,75%. Lotul II al autostrăzii Nădlac-Arad, în lungime de 16,6 kilometri, va fi finalizat tot de asocierea italo-germană Astaldi - Max Boegl. (Sursa: mediafax.ro)