Investitia se ridica la circa 10 milioane euro, iar pana in 2018 vor fi angajate circa 100 de persoane pentru a produce barele de pavilion pentru viitorul model Duster. Pentru modelul actual barele de pavilion sunt importate de la uzina Mecaplast din Turcia (Gebze).


Furnizorul de componente auto Mecaplast, infiintat in 1955 la Monaco, lucreaza cu Grupul Renault din 1974. Primul mare client al companiei a fost insa Peugeot, in 1964, Mecaplast avand sarcina sa produca ventilatorul din plastic pentru modelul Peugeot 204.

Pentru Dacia, compania furnizeaza diverse componente (cum ar fi barele de pavilion din aluminiu, cu terminatii din plastic) inca de la inceputul fabricatiei modelului Duster (2010), dar furnizeaza bare de pavilion si pentru modelele Sandero Stepway si Logan MCV – toate importate de la uzina Mecaplast din Turcia.

Pentru a-si incepe activitatea in Romania Mecaplast a cumparat un teren de 20.000 metri patrati (mp) si o hala de productie cu o suprafata de 3.000 mp. Uzina este amplasata intre Pitesti si Mioveni, la circa 6 km de uzina Dacia. Asadar, investitia Mecaplast este una de tip „brownfield”. La finalul procesului de modernizare si extindere uzina Mecaplast va avea hale de productie pe o suprafata de 7.000 mp.

Primele masini de injectie mase plastice sunt deja in uzina si tot procesul industrial de bare de pavilion va fi in uzina pana la sfarsitul luni aprilie 2017. Vor fi instalate si doua linii de vopsitorie pentru elemente din plastic si metal, plus un sistem de tratament anticoroziune.

Productia va demara oficial in octombrie 2017.

Investitia in Romania prevede toate mijloacele industriale necesare pentru a dezvolta noi afaceri, in special pentru piese motor si piese/elemente vopsite de interior si exterior.

Grupul Mecaplast care are o strategie globala cu clientul Dacia si va construi, de asemenea, o uzina in Maroc, in 2018, pentru a furniza piese celor doua uzine Renault/Dacia amplasate la Tanger si Casablanca, dar si pentru noua uzina Peugeot de la Kenitra. Costurile logistice mari sunt o problema majora pentru constructorii de automobile, insa strategia Mecaplast este de a acompania clientii sai in tarile in care acestia produc masini.

Mecaplast concureaza in Romania cu firme precum Metaplast, Delta Invest, Faurecia si Sogefi in industria producatoare de componente auto din plastic.

Obiectivul Mecaplast este sa ajunga la o cifra de afaceri de 20-25 milioane euro in Romania pana in 2020, iar la nivel mondial compania din Monaco va atinge o cifra de afaceri de circa un miliard euro in 2017 prin achizitionarea grupului american Keyplastic. (sursa: hotnews.ro)