Suprafaţa terenurilor variază între 1.394 mp în Focşani, judeţul Vrancea, şi aproape 10.000 mp în Oradea, judeţul Bihor. O parte dintre terenuri sunt scoase la vânzare încă de acum doi ani, însă până acum nu şi-au găsit cumpărător. Altele însă sunt noi pe listă. La momentul acela, oficialii companiei spuneau că optimizează permanent portofoliul de magazine şi depozite din punctul de vedere al rentabilităţii acestora.

 

Astfel, terenurile scoase spre vânzare sunt în mare parte terenuri adiacente magazinelor Lidl şi sunt proprietatea lanţului de magazine. Germanii cumpără uneori terenuri cu suprafeţe mai mari decât cele necesare pentru construcţia magazinului şi a parcării, iar ulterior încearcă să vândă sau să închirieze spaţiul rămas.

O situaţie similară a avut loc la Braşov când Lidl a achiziţionat fosta fabrică de dulciuri a Mondelez România, producătorul ciocolatei Poiana. Retailerul a anunţat atunci că intenţionează să vândă o parte din teren către o companie care vrea să construiască un hotel. Pe de altă parte, o parte dintre terenuri este posibil să fie „moştenire” de la Plus Disocunt, reţea pe care Lidl a preluat-o în 2011. Până la închiderea ediţiei oficialii companiei nu au oferit detalii privind aceste terenuri. Pe listă se află terenuri în oraşe precum Mediaş, Reghin, Buhuşi, Paşcani, Vaslui, Craiova sau Hunedoara. (Sursa: zf.ro)