Câte două autostrăzi peste Carpaţii Occidentali, respectiv Carpaţii Orientali, o autostradă peste Carpaţii Meridionali şi încă una între Orientali şi Meridionali - astfel arată, „pe hârtie" cel puţin, planurile de infrastructură rutieră ale guvernului Ponta pentru următorii şase ani, scrie Ziarul Financiar.
Multe dintre autostrăzile pe care statul le vrea gata până în 2020 nu au însă nici măcar studii de fezabilitate, aşa cum este cazul Târgu-Mureş - Târgu-Neamţ sau Sibiu - Piteşti.
„Anul electoral înseamnă anul celor mai ridicole angajamente posibile. Experienţa de până acum ne-a arătat ce suntem în stare să facem. Personal, nu cred în aşa ceva - (finalizarea celor şase autostrăzi peste munţi în şase ani – n.red.)", spune Adriana Iftime, vicepreşedinte al Patronatului Societăţilor din Construcţii şi director executiv al Federaţiei Patronatelor Societăţilor din Construcţii.
Trecerea munţilor cu o autostradă reprezintă una dintre cele mai aşteptate lucrări de infrastructură din România. Încercările din trecut ale statului de a traversa lanţurile muntoase s-au soldat cu eşecuri, aşa cum s-a întâmplat în cazul autostrăzii Comarnic -Braşov, pe care România încearcă de aproape un deceniu să o construiască în concesiune sau parteneriat public-privat.
După două tentative eşuate, statul român încearcă în prezent pentru a treia oară să construiască alături de investitori privaţi o autostradă care să decongestioneze traficul de pe Valea Prahovei. (sursa: realitatea.net)