“Deschiderea noului centru logistic de la Arad face parte din strategia de dezvoltare a operaţiunilor logistice în vestul ţării. Este o locaţie importantă pentru Gefco, având în vedere numărul de clienţi industriali ai companiei care au operaţiuni în Vest. În plus, este nodul de legătură cu Europa de Vest. În alegerea locaţiei, am căutat să fie un centru logistic care poate răspunde cerinţelor clienţilor noştri. În perioada imediat urmăătoare, avem în plan extinderea suprafeţei, mai ales că urmează să demarăm două noi proiecte logistice în Arad“, a spus Christophe de Korver, directorul general al Gefco România.
Depozitul se află în zona industrială de sud a Aradului fiind poziţionat lângă autostrada A1 pe Coridorul IV Pan-European.
"Investiţia de aici nu este prea mare momentan, dar am contractat depozitul actual de 2.000 mp pentru o perioadă de cinci ani. În următorii doi ani ne vom extinde spre 5.000 mp. Costul a fost la nivelul pieţei. Diferenţa de preţ pentru chiria de aici daţă de cea din Joişa este de 5%, aici fiind mai ieftină. deoarece şi pamântul e mai ieftin aici", a spus directorul Gefco.
În ceea ce priveţte cifra de afaceri generată de noul depozit, doar pe operaţiunile de depozitare se estimează o cifrăde afaceri de 100.000 - 200.000 de euro anual, fără a lua în calcul întreaga suprafaţă. "Logistica nu aduce venituri mari cum aduc transporturile. Ideea e să vedem oferta globală, cu improturi logistică şi distribuţie. Aşa putem ajunge afaceri la jumătate de milion de euro. Aceste situri trebuie să fie puncte de tranzit sau cross-docking. aduc valoare adăugată dar nu cifră de afaceri", a subliniat directorul companiei.
Printre clienţii noului centru se numără producători industriali, furnizori pentru industria auto, companii din industria electronică şi retail.
"Aici spre exemplu lucrăm cu cei de la Carpatsticks (producătorii beţelor utilizate la îngheţată). De asemenea cu Electrolux, iar din automotive avem contract cu Inergy. De asemenea, va urmadin ianuarie un nou client. De asemenea, lucrăm cu cei de la Schneider Electric care fac cross-docking aici din depozitul lor principal din Budapesta. Sunt camioane care vin aici şi distribuie pentru Transilvania şi din Bucureşti pentru restul ţării", a spus de Korver.
Gefco are la Arad în prezent cinci clienţi pentru depozit, iar în transport pentru cross-docking în jur de 40-50.
Noul depozit are două funcţii. Primul este cel de distribuţie. Pentru ca România să fie acoperită eficient pe lângă centrul din Bucureşti mai era nevoie de un al doilea în partea de Vest, în acest caz, Arad.
"Acum au apărut un nou timp de clienţi - cei care nu au activitate sau birouri în România, dar au nevoie de un depozit aici. Vorbim de companii medii din Vest care nu vor o structură mare cu centru undeva în Europa Centrală, sau în cazul nostru, una în Vest şi un stoc de securitate aici, iar pentru ei Bucureştiul este prea departe. Piaţa românească este mai dezvoltată şi sunt industrii care cresc şi vor depozite mai aproape", a declarat Christophe de Korver. (sursa: zf.ro)