Pentru Viorel Leca, Director General al Gebrüder Weiss România din 2009, creșterea dinamică din ultimii 15 ani este confirmarea unei strategii de afaceri consecvente: “Am investit continuu în extinderea locațiilor și a zonelor noastre logistice, în tehnologie și instrumente digitale, precum și în formarea și educarea continuă a angajaților noștri – întotdeauna cu obiectivul clar de a oferi cele mai bune soluții logistice pentru succesul clienților noștri. Aceasta continuă să ne motiveze”.


Gebrüder Weiss gestionează în prezent 13 locații în țară, cu 9 centre logistice mari situate în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța și Craiova. Aproximativ 700 de angajați au gestionat peste 1,1 milioane de expedieri în 2023 și au generat vânzări de 94 de milioane de euro. Compania de logistică oferă clienților săi întreaga gamă de soluții de transport și logistică: transport terestru, aerian și maritim, transport intermodal, formalități vamale și logistică de depozitare, precum și gestionarea individuală a lanțului de aprovizionare. Compania implementează o multitudine de soluții logistice personalizate, în special pentru industria auto și grupurile tehnologice mari.

“România este o piață dificilă și competitivă, dar profităm de oportunitățile care apar. Astfel, Gebrüder Weiss s-a impus ca furnizor de servicii logistice de primă clasă. Angajații noștri sunt foarte dedicați calității serviciilor noastre logistice.” Thomas Moser, Director și Manager Regional Black Sea/CSI la Gebrüder Weiss.


În ultimii 30 de ani, Gebrüder Weiss a investit aproximativ 90 de milioane de euro în extinderea organizației sale din România, valoare ajustată la inflație (presupunând o rată anuală a inflației de 3,5%). Suma a fost alocată dezvoltării rețelei sale de hub-uri logistice, infrastructurii IT, instruirii personalului și altele.

România este un jucător important pe piața comerțului internațional și, în plus, are o economie dinamică și este bine poziționată pentru a valorifica tendința de nearshoring, respectiv mutarea producției aproape de țara de consum. “Gebrüder Weiss dorește să își consolideze relația de lungă durată cu România și să își valorifice investițiile pentru a sprijini rolul tot mai important al țării în comerțul regional și dezvoltarea economică”, a declarat Viorel Leca.


Din 2018, serviciile de livrare la domiciliu pentru retailul online fac parte și din portofoliul Gebrüder Weiss: bunurile comandate online, cum ar fi mobilierul sau electrocasnicele, sunt livrate direct clientului final. Majoritatea transporturilor se fac către aglomerațiile urbane.

 

Pentru a contribui la reducerea poluării fonice și a emisiilor de CO2, Gebrüder Weiss gestionează, pentru unul dintre principalii săi clienți, 7 vehicule electrice în Cluj, Sibiu, Brașov, Craiova, Constanța și Iași. În perioada octombrie – decembrie 2023, Gebrüder Weiss România a efectuat aproximativ 2.100 de livrări cu vehicule electrice, mărfurile transportate însumând aproximativ 311.000 kg. Astfel, a reușit să reducă emisiile de CO2 cu 14 tone. Transporturile ecologice și mijloacele de transport alternative sunt, în general, un subiect important pentru compania de logistică, care își propune pentru 2024, ca aproximativ 10% din livrările dedicate acestui client să fie efectuate cu vehicule electrice, ceea ce se va traduce în peste 8.000 de transporturi.

Gebrüder Weiss urmărește, de asemenea, funcționarea durabilă a depozitelor sale logistice și acordă atenție eficienței energetice a clădirilor noi, de exemplu prin instalarea iluminatului cu LED, a pompelor de căldură și a sistemelor fotovoltaice. Acesta a fost cel mai recent caz al construcției celui de-al doilea terminal logistic de lângă București, în Popești-Leordeni. Hub-ul logistic, cu o suprafață totală de depozitare și manipulare de 17.000 de metri pătrați, va oferi noi capacități pentru soluții logistice inteligente începând cu toamna anului 2024 și, datorită locației sale convenabile, va permite rute de distribuție mai scurte în București, precum și o conexiune rapidă cu portul maritim din Constanța.

În plus, concentrarea companiei pe digitalizare a fost crucială în îmbunătățirea operațiunilor și serviciilor sale. Prin adoptarea tehnologiilor digitale, compania a eficientizat procesele, a îmbunătățit eficiența și s-a poziționat în fruntea transformării digitale a industriei.

Pentru Viorel Leca, obiectivele pentru viitor sunt clare: “Vrem să devenim și mai eficienți și sustenabili ca furnizor de servicii logistice, precum și să ne diversificăm în continuare portofoliul și să convingem noi clienți de calitatea serviciilor noastre”.