Modelul EcoSport este vândut, în prezent, de către grupul american în Europa, cu excepția Rusiei, și este construit la o fabrică din India. După ce modelul va fi produs și la Craiova, fabrica Ford din India va construi modelul Ecosport pentru piața indiană și pentru alte piețe din afara Europei.
“Vânzările de EcoSport au urcat anul acesta cu aproape 30% și ținând cont de previziunile legate de creșterea vânzărilor din segmentul SUV-urilor de mici dimensiuni, pentru noi este momentul oportun să mutăm producția de EcoSport în Europa și să beneficiem astfel de forță de muncă excelentă și de fabrica noastră de la Craiova”, a declarat Jim Farley, președinte și director general al Ford Europa, citat într-un comunicat al grupului.
Ford se așteaptă ca segmentul SUV-urilor de mici dimensiuni să ajungă la vânzări de circa 1,5 milioane de mașini pe an până în 2017, ceea ce reprezintă o creștere de 35% față de 2015.
"Anunțul de azi vine ca urmare a discuțiilor productive pe care Ford le-a avut cu Guvernul României pentru a dezvolta un cadru de lucru pozitiv și care să ajute compania Ford în perioada de tranziție de la actuala sa investiție la această nouă oportunitate, pentru a putea menține competitivitatea la nivel global a fabricii de producție de la Craiova", se mai spune în comunicat., arată news.ro.
De la preluarea uzinei de la Craiova, în 2008, Ford a investit în România peste un miliard de euro. Compania americană produce în acest moment la Craiova un singur model auto, monovolumul de mici dimensiuni B-Max, și motorul Ford de 1.0 l EcoBoost.
Ford a precizat că este, în continuare, în căutare de oportunități de a intruduce în producție noi modele la fabrica sa din Craiova, pentru a folosi în întregime capacitatea de producție și tehnologia existentă.
“Fabrica de la Craiova are un viitor puternic dacă va continua să-și îmbunătățească competitivitatea și flexibilitatea la nivel operațional. Un pas pozitiv în această direcție a reprezentat-o și încheierea cu succes a noului contract de muncă valabil pentru următorii doi ani”, a apreciat Farley.
Totuși, Ford solicită autorităților române să îmbunătățească infrastructura rutieră, astfel încât mașinile produse la Craiova să ajungă în condițiui mai bune către clienți.
Autostrada Pitești-Craiova, care ar ajuta afacerile Ford de la Craiova, ar urma să fie construită în parteneriat puublic-privat, potrtivit ultimelor planuri anunțate de Ministerul Transporturilor. Totuși, până în prezent nu a fost anunțată niciun termen clar privind construcția autostrăzii. (sursa: profit.ro)