'Previziunile legate de industria auto din România indică o stabilizare per total a pieței auto în 2014, în contextul în care se așteaptă o redresare a economiei globale din care să aibă de câștigat și piața auto locală. Piața din România a fost una dintre piețele cele mai afectate de criză, dar, după o perioadă de declin masiv, se așteaptă ca vânzările de autovehicule să revină pe o traiectorie normală în acest an. Aceste așteptări de creștere pleacă de la baza scăzută a vânzărilor slabe din 2013 și a revenirii cererii după mai mulți ani de declin susținut pe piață și întârziere a deciziilor de cumpărare', spune Ariadna Oșlobeanu, Senior Manager, Assurance, EY România.
În plus, este probabil că 2014 să fie ultimul an în care funcționează programul "Rabla" și este de așteptat ca oamenii să încerce să profite de facilitățile programului, conducând la vânzări adiționale în 2014, adaugă ea.
"Conform datelor statistice publicate, se vede deja o creștere a vânzărilor totale de autovehicule față de perioada comparabilă din 2013, susținute de achizițiile realizate de persoanele juridice. Totuși, e greu de spus cât de solidă va fi revenirea, în condițiile în care relansarea economiei europene este inegală', concluzionează Ariadna Oșlobeanu.
Studiul EY are la bază un sondaj realizat în rândul a 100 de directori executivi din industria auto de la nivel global și analize în profunzime ale industriei.
Executivii de top din companiile internaționale din industria auto se așteaptă ca piața să rămână volatilă și în acest an.
"Volatilitatea pieței s-a intensificat semnificativ în ultimele 12 luni. Marea majoritate a producătorilor auto intervievați (90%) au declarat că piețele emergente sunt principalele surse care generează volatilitate în piață, în timp ce 68% dintre furnizori au identificat drept cauză a volatilității cererea din ambele piețe, atât din cele dezvoltate cât și din piețele emergente. 84% dintre executivi se așteaptă la un impact negativ generat de fluctuațiile ratelor de schimb valutar și ale prețurilor materiilor prime, în timp ce 56% consideră că scăderea cererii de pe piețele emergente va avea un efect negativ asupra industriei', se arată în raport.
Totodată, 67% dintre constructorii și dealerii de automobile au menționat conectivitatea și infotainment-ul (combinația dintre informație și divertisment) ca fiind elementele principale ale propunerii de valoare pentru clienți, în timp ce 74% dintre furnizorii auto au identificat dreptul de proprietatea asupra inovației și consolidarea platformelor.
Odată cu un sistem îmbunătățit de conectivitate, producătorii auto trebuie să furnizeze clienților o asigurare privind confidențialitatea datelor pentru acceptarea acestor capabilități.
De asemenea, 77% dintre executivii intervievați au declarat că pătrunderea și obținerea succesului pe piețele foarte dezvoltate reprezintă principalul avantaj competitiv. (sursa: AGERPRES)