În orice etapă de dezvoltare, companiile se confruntă cu costuri necesare pentru optimizarea centrelor de distribuție astfel încât să fie mai productive și mai capabile să ducă la îndeplinire comenzile clienților. De obicei, companiile care se confruntă cu astfel de costuri se încadrează în următoarele categorii:
• Business static: aceste companii au o creștere lentă și stabilă - managerii companiilor consideră că nu există nevoia de a investi. Cu toate acestea, operațiunile de distribuție pot fi ineficiente iar costurile avute atunci când nu faceți nimic pot afecta compania.
• Business cu o dezvoltare rapidă - dacă o companie din această categorie nu investește în modernizare, managerii centrelor de distribuție (DC) sunt nevoiți să realizeze compromisuri pentru a face față vitezei de creștere a companiei. Astfel, procesele de picking și depozitare sunt îngreunate în majoritatea cazurilor din cauza lipsei de spațiu. De asemenea, majoritatea proceselor logistice se intersectează sau se suprapun, generând erori cu impact negativ asupra nivelului de service al companiei.
• Industrie în creștere - pentru a valorifica această creștere, managerii companiilor doresc să investească în automatizarea depozitelor pentru a crește capacitatea de producție și de distribuție, însă dezvoltarea unui business case poate fi o provocare. Majoritatea companiilor investesc, în mod obișnuit, în front end-ul afacerii lor (marketing, R&D sau producție), ignorând back-end-ul (centrul de distribuție) pe care îl văd adesea ca pe un generator de costuri.
Când este justificată investiția în automatizare?
- Atunci când companiile ratează livrarea comenzilor sau când întregul proces de a primi comenzi și de a le livra devine dificil;
- Atunci când companiile încearcă să manipuleze mai multe produse, însă pe aceeași amprentă la sol;
- Atunci când fluxurile logistice se intersectează sau se suprapun, ducând la reducerea vitezei de lucru;
- Atunci când companiile trebuie să se conformeze cu cerințele clienților.
Ținând cont de toate informațiile de mai sus, credem că orice companie ar trebui să își pună următoarele întrebări:
1. Avem capacitatea de a răspunde numărului tot mai mare de clienți?
2. Vom câștiga sau vom pierde cota de piață?
3. Costul nostru de distribuție este competitiv?
4. Nivelul nostru de service va scădea dacă nu investim?
5. Care sunt toate beneficiile unei investiții?
6. Vom putea găsi noi surse de venit?
EUROFIT este o companie ce oferă soluții complete, la cheie, cu echipamente și automatizare pentru toate tipurile de depozite și magazine. Suntem partenerul tău pentru utilarea și automatizarea depozitelor. Furnizăm sisteme complete pentru depozitare, sisteme de conveioare, sortare, goods-to-person și AS/RS.