În 2021, în centrul strategiei realizate de echipa actuală de management a Ekol International Logistics, coordonată din martie 2021 de Cătălin Gherghiţă, în calitate de Country Manager, se află creşterea vizibilităţii acestor linii de business în rândul clienţilor din mai multe industrii, precum retail, FMCG, automotive, textile, electrocasnice sau e-commerce.
Astăzi, Ekol pune la dispoziţia clienţilor o suprafaţă de depozitare de 12.000 mp, respectiv două depozite de 6.000 m² fiecare, clasa A, situate strategic aproape de București, pe autostrada A1 la km 23. Cel mai recent dintre ele a fost deschis în 2017. Depozitul are 9 docuri de încărcare, două rampe de acces, o capacitate de depozitare de 10.000 europaleți, o înălțime de 12 metri și beneficiază de un sistem de securitate, care folosește CCTV şi un software la standarde intermaţionale, Quadro (pentru transportul rutier) şi Rainbow WMS (pentru depozitare), dezvoltat în întregime de echipa de cercetare și dezvoltare a grupului Ekol.
Depozitul a fost proiectat pentru a îndeplini cerințe de securitate ridicate necesare pentru a obține certificarea TAPA. Ekol oferă clienţilor şi o platformă web dedicată, ce le oferă vizibilitate în timp real asupra stocurilor. Aceasta se numeşte Quadronet şi oferă informaţii în timp real despre stocurile din depozite 24 din 24, 7 zile din 7.
Ekol își propune o creștere a cifrei de afaceri cu 50% în următorii trei ani, iar strategia de creștere se bazează foarte mult pe dezvoltarea serviciilor amintite. Compania a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de peste 11 milioane de euro.
„Suntem pregătiţi să venim în întâmpinarea nevoilor diverse ale clienţilor din FMCG & Non Food, retail, e-commerce, automotive, textile sau alte industrii cu o paletă variată de servicii personalizate: servicii vamale, depozitare, picking si aprovizionare magazine, cross docking sau distribuție națională în 24-48 de ore. La acestea se adaugă și o serie de servicii cu valoare adăugată, începând cu etichetarea, reambalarea, crearea de pachete promoționale pentru nevoi ocazionale și încheind cu servicii din sfera managementului retururilor. Ekol International Logistic oferă, de asemenea, servicii de transport rutier, aerian și maritim”, detaliază Cosmin Secrețianu, Managerul de Logistică al companiei.
„Avem o strategie de creştere ambiţioasă şi un plan de lucru pentru atingerea rezultatelor. Suntem în primul rând în căutarea unor parteneriate pe termen lung pentru că în logistică este destul de greu fără predictibilitate. Nu excludem colaborări punctuale, dar ţintim în special clienții care au operațiuni standardizate. În logistică, dacă nu ai operațiuni standardizate, atunci costurile cresc exponențial. Comerţul online are de asemenea un potenţial foarte interesant, mai ales că putem să integrăm platformele B2B, dar şi platformele de comenzi online B2C cu sistemele noastre de lucru. Vrem să dezvoltăm și mai mult operaţiunile cu valoare adăugată pentru a deveni şi mai profitabili. Experienţa Ekol la nivel global în domeniul logisticii este un argument important în faţa noilor clienţi”, a concluzionat Cătălin Gherghiţă.