Terminalul RO-RO va avea o suprafaţă de 7 hectare, cel cargo de 4,4 hectare, iar investiţia va include şi o clădire de birouri cu spaţii dedicate autorităţilor de control. Capacitatea va fi de 400 de sloturi de parcare camioane, cu volume anuale de 45.000 de unităţi în prima fază, până la 80.000 de unităţi pe an în faza a doua. Estimăm finalizarea proiectului în perioada iulie-septembrie 2023 şi începerea operaţiunilor în prima jumătate a anului viitor’’, a declarat Cosmin Cârstea, CEO al DP World Constanţa.
Conform companiei, cele două terminale vor deservi fluxurile din Turcia şi Georgia către Europa, timpul mediu de operare fiind cuprins între 3 şi 6 ore. La capacitate maximă, terminalul DP World din Constanţa poate procesa 1.000.000 de containere pe an.
Terminalul pe care îl avem în construcţie va permite presiuni de până la 22/tone/mp, ceea ce este dublul celei mai puternice platforme existente în portul Constanţa, care permite până la 11 tone/mp. Este primul de acest fel din România, care va permite manipularea unor obiecte cu volume de până în 1.000 de tone. Totodată, investiţia va permite deschiderea portului Constanţa către segmente de clienţi noi, precum cei din industria petrolieră, off-shore sau industria energetică’’, a mai transmis CEO-ul DP World Constanţa.
În plus, ca parte a acestei investiţii, DP World va achiziţiona şi un nou scanner drive-through, unic din România care va spori eficiența controalelor.