La sfârşit şi început de săptămână dar şi de sărbători parcurgerea celor aproape 80 km dintre Bucureşti şi Alexandria durează chiar şi cinci ore din cauza traficului aglomerat, iar cozile, ce se pot întinde pe kilometri, sunt formate la intrarea în Mihăileşti unde se face trecerea de la două benzi pe sens la una singură.
În data de 4 august 2015 a fost publicat în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice) anunţul de participare privind procedura de atribuire a contractului de execuţie a lucrărilor variantei de ocolire Mihăileşti, termenul-limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare fiind 23.09.2015. Compania Naţională de Drumuri încearcă de trei ani să construiască o centură ocolitoare a oraşului Mihăileşti unde se face trecerea de la patru la două benzi. Aceasta este prima centură ocolitoare ce va fi realizată în acest an pentru a fluidiza circulaţia autovehiculelor din sudul ţării, în contextul în care cea mai mare parte a bugetului merge către vestul României. Drumul Naţional 6 (Bucureşti - Alexandria – Craiova – Timişoara) este considerat a fi unul dintre cele mai aglomerate din ţară, cu valori de peste 16.000 de autovehicule la fiecare 24 de ore, dar şi unul dintre cele mai periculoase din cauza accidentelor dese care au loc pe acesta.
Proiectul iniţial pentru construcţia centurii ocolitoare a fost semnat, potrivit CNADNR, în data de 3 aprilie 2012 cu firma Contrat Ingineria y Obras şi reziliat de Compania de Drumuri în data de 12 octombrie 2012. Proiectul evaluat la 33,4 mil. lei fără TVA, din care aproape 28,4 mil. lei de la Uniunea Europeană prin FEDR, iar diferenţa de 5 mil. lei de la Guvernul României viza construcţia unui drum de 3,18 km care să ocolească oraşul Mihăileşti.
Miza acestei centuri o reprezintă creşterea vitezei de deplasare a maşinilor de la 24,3 km/h în prezent la 85 km/h, pe lângă reducerea poluării aerului şi a poluării fonice. Cu toate că potrivit datelor CNADNR SA, pe tronsonul Bucureşti - Ghimpaţi al DN 6 circulă peste 16.000 de maşini pe zi, fiind unul dintre cele mai aglomerate drumuri din ţară, nu exită în acest moment un plan concret de extindere la două benzi pe sens sau măcar la o bandă şi jumătate (după modelul DN 2) pentru a fluidiza traficul.
În Masterplanul general de Transport este prevăzut un drum expres de 195 km pe ruta Bucureşti - Ghimpaţi, Alexandria, Roţiori, Drăgăneşti, Caracal, Craiova, ce ar costa 764 mil. euro fără TVA. Pe această rută ar putea circula până la 25.000 de maşini pe zi potrivit masterplanului. Pe de altă parte, nu este fixat niciun termen-limită pentru construcţia acestui drum. (Sursa: zf.ro)