"Această investiţie este un exemplu al modului în care fondurile UE pot îmbunătăţi condiţiile de trai ale cetăţenilor, ajutând în acelaşi timp regiunile să devină mai atractive pentru mediul de afaceri", a declarat comisarul pentru politică regională Johannes Hahn, care a aprobat investiţia.

Investiţia este realizată prin intermediul programului "Transport", co-finanţat de Uniunea Europeană, axa prioritară "Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii de transport naţionale pentru un sistem de transport sustenabil la nivel naţional". Uniunea Europeană va finanţa prin FEDR 82,7 milioane de euro din totalul investiţiei de 120 de milioane de euro.

Proiectul ar trebui implementat până în martie 2015.

Proiectul este împărţit în trei loturi. Lotul numărul 1, având o lungime de 7,29 km (2x2 benzi de circulaţie), realizează conexiunea dintre DN1 şi DN11, pornind din sud-estul Braşovului şi ocolind oraşul prin partea de vest. Lotul numărul 2, având o lungime de 4,92 km (extins la 2x2 benzi de circulaţie), realizează conexiunea dintre DN11 şi DN13 în partea de nord a Braşovului. Lotul numărul 3, având o lungime de 6,34 km (2x2 benzi de circulaţie), prevede realizarea conexiunii dintre DN13 şi DN1 în partea de nord-vest a oraşului.

 

CNADNR a inaugurat recent o parte din centura Braşovului, mai exact lotul 3 al variantei ocolitoare, care are o lungime de 6,34 km, autorităţile anunţând că finanţarea proiectului este asigurată în proporţie de 85% de la Comisia Europeană, prin Fondul European de Dezvoltare Regională, restul sumei fiind asigurată de la bugetul de stat. (sursa: gandul.info)