"Principalul motor al evoluției pieței în ultimii trei ani a fost extinderea retailerilor pe baza unei creșteri accelerate a consumului. Deși România se află în urma altor țări în ceea ce privește comerțul online, acest segment a crescut în ponderea vânzărilor totale de la 4% în 2016 la 5,6% anul trecut, potrivit GPEC. În plus, se estimează că va crește până la 10% până în 2022. Odată ce un procent crescut din consum este transferat de la offline la online, segmentul logistic este un beneficiar direct al acestei transformări globale", a declarat Sînziana Pardhan, Managing Director P3 în România.
Zona ocupată de comerțul electronic în piata de depozite este dificil de măsurat cu precizie, deoarece include și o parte din cererea de depozitare a comerciantului tradițional care alocă din ce în ce mai mult spațiu magazinului său online, un spațiu care nu este reflectat în statistici.
Dar, pe măsură ce segmentul online ajunge la masa critică în retail, acestea se vor concentra din ce în ce mai mult pe gestionarea logistica separata pentru magazinele online, ceea ce le va oferi o mai bună eficiență operațională. Potrivit Colliers International, în 2017, 47% din spațiul de stocare a fost preluat de logistică, 17% de comerț cu amănuntul, 6% de comerț electronic și 4% de FMCG.
Analizele Cushman &Wakefield arată că spațiul depozitelor din România este pe locul trei în Europa de Est, cu 3 milioane de mp la o populație de 19,6 milioane de locuitori, după Polonia, 10 milioane de metri pătrați la o populație de 38 milioane și Republica Cehă, 5,7 milioane de metri pătrați o populație de 10,5 milioane de locuitori.
Piața românească este urmată de Ungaria - 1,9 milioane de metri pătrați pentru o populație de 9,8 milioane de locuitori și Slovacia - 1,3 milioane de metri pătrați pentru o populație de 5,4 milioane de locuitori.
Ultimele analize de piață indică o suprafață de 3,5 milioane de metri pătrați disponibilă pentru piața românească la sfârșitul acestui an. (sursa: capital.ro)