Contractul pentru lotul 3, cu o lungime de 12,4 km, a fost atribuit asocierii italiene Tirrena Scavi - Societa Italiana per Condotte d’Acqua şi are o valoare de 420,5 milioane lei, fără TVA.

 

Al patrulea tronson al autostrăzii, de 16,3 km, va fi construit de PORR Construct - PORR Bau (Austria) în baza unui contract de 470 milioane lei, fără TVA.

 

Finanţarea este asigurată din fonduri europene (85%) şi bani de la bugetul de stat.

Durata de execuţie a lucrărilor este de 22 de luni, incluzând patru luni pentru proiectare, iar perioada de garanţie este de patru ani.

 

Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a anunţat săptămâna trecută că acordurile pentru cele două loturi pot fi semnate, după respingerea unor contestaţii de Curtea de Apel, hotărârea instanţei fiind aşteptată şi pentru primele două tronsoane.

 

CNADNR a selectat în luna decembrie constructori români, italieni şi austrieci pentru construcţia autostrăzii Sebeş-Turda, cu o lungime de 70 de kilometri, preţul pe kilometru fiind de 6 milioane euro.

 

Pentru primul lot, cu o lungime de 17 kilometri, a fost selectată asocierea italiană Impregilo - Salini, în vreme ce lotul al doilea, de 24,2 kilometri, va fi proiectat şi construit de asocierea de firme italiene şi româneşti RCM Construzioni/ Imob Lux Construct /Consinit /Societatea de Construcţii Napoca/ Impresa Ferrara S.N.C Di Angela & Rossella Ferrara/ T Dancor RomConstruct / Shelter Construct/ Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna/ Schiavo & C/Eurocerad International. (sursa: mediafax.ro)