”Se preconizează realizarea unei noi capacități de producție de unguente și supozitoare, investiții noi la secțiile de comprimate, biosinteză, produse parenterale, capsule operculat, la laboratoarele de analize fizico-chimice, cercetare biotehnologică analize microbiologice. Se are în vedere de asemenea achiziționarea de licențe pentru produse noi și proiecte de cercetare”, se arată în bugetul de venituri și cheltuieli pentru acest an.

 

Antibiotice arată că toate aceste investiții, coroborat cu menținerea aceluiași număr de angajați (1.458), vor conduce la creșterea productivității muncii.

 

Pentru acest an, producătorul și-a propus venituri totale de 350 milioane lei și un profit contabil, după impozitare, de 27,86 milioane lei.

 

”Bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2016 a fost elaborat avându-se în vedere prevederile legii bugetului de stat coroborat cu menținerea cotei de piață din România și a poziției de lider în piața valorică a spitalelor, asigurarea din punct de vedere investițional al fluxurilor de fabricație, a laboratoarelor de control al calității, a Centrului de cercetare și bioechivalență în vederea menținerii autorizațiilor de bună practică de fabricație din România și din SUA, precum și din statele în care sunt înregistrate produsele în vederea exporturilor”, se mai arată în buget.

 

Anul trecut, veniturile din vânzări ale producătorului de medicamente au crescut cu circa 4%, la 330 milioane lei (74,2 milioane euro), dar profitul net a scăzut cu 13%, la 27 milioane lei (6 milioane euro).

 

În condițiile în care prețurile medicamentelor generice s-au redus in medie cu 20% de la inceputul lunii iulie 2015, iar taxa clawback la Antibiotice a reprezentat 11,1% din veniturile de produse obținute pe piata internă, compania și-a îndeplinit indicatorii bugetați.

 

Astfel, am reușit să creștem veniturile din cu un procent comparativ cu cifrele bugetate și să aplicăm o politica prudențială în ceea ce privește ajustările la nivelul clienților pieței de retail, de aproximativ 5.000 de farmacii”, a declarat Ioan Nani, directorul general Antibiotice.

 

În 2015 portofoliul companiei a fost completat cu cinci produse noi din clasele terapeutice pe care Antibiotice dorește să-și consolideze poziția în următorii ani: antiinfecțioase, preparate dermatologice și genito-urinar.

 

În ceea ce privește exporturile, Antibiotice arată că politica societății a fost de menținere a poziției de lider mondial pe piața de Nistatină și de dezvoltare a prezenței internaționale pentru medicamentele în formă finită.

 

Antibiotice a incheiat anul 2015 cu o cifra de afaceri la export de 20,5 milioane euro, în creștere cu 7% față de anul 2014. Totodată, profitul din vânzările la export a crescut cu 45% comparativ cu anul anterior.

 

Strategia de creștere pe piețele internaționale vizează promovarea produselor atât pe segmentul farmacii, cât și pe cel de spital.

 

Compania, controlată de stat prin Ministerul Sănătății (53%), este listată la Bursa de Valori București și are o capitalizare de 337 milioane lei la cotația acțiunilor de astăzi.

 

Conform rezultatelor studiului Pharma & Hospital Report realizat de Cegedim, reducerea prețurilor la medicamentele eliberate pe bază de rețetă, aplicată la 1 iulie, a determinat o scădere cu 4,8% a valorii pieței farmaceutice anul trecut, față de 2014, la 2,63 miliarde euro.

 

Pe segmentul medicamentelor generice, compania ocupă locul patru, cu o cotă de piață de 5,6%, în timp ce la nivel de piață farmaceutică totală se plasează pe 13, cu o cotă de piață de 2,5%. (Sursa: profit.ro)