'Există fonduri pentru a continua lucrările la aeroport şi ne dorim să le facem în acest an. Începem cu studiul de fezabilitate care trebuie reactualizat, cu exproprieri în zona râului Besălcin pentru ca reprezentanţii SEGA să facă lucrările de amenajare şi desecare, în valoare de un milion de euro, care sunt prevăzute în proiect. De asemenea, am dat avizul companiei Electrica pentru executarea celor două staţii de transformare pentru aeroport şi a fost aprobat studiul de obstaculare de care are nevoie Transelectrica pentru lucrările din zona aeroportului. După ce vom face transferul terenului din domeniul public al statului în administrarea Consiliului Judeţean vom începe licitaţia pentru suprafeţele de mişcare', a afirmat Claudiu Coman.

 

Potrivit vicepreşedintelui Claudiu Coman, deocamdată nu se pot executa nici un fel de lucrări pentru că au apărut probleme în ceea ce priveşte transferul terenului. Legea 297/2015, privind trecerea suprafaţei de 200 de ha din administrarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Cartof şi Sfeclă de Zahăr Braşov în administrarea Consiliului Judeţean a fost promulgată la sfârşitul lunii noiembrie 2015. Predarea terenului trebuia să se facă în termen de 30 de zile, însă nu s-a realizat. De asemenea, s-a constatat că datele topografice ale parcelelor nu mai corespund cu situaţia din teren, după cum a afirmat Coman.

 

Referitor la această problemă, vicepreşedintele Consiliului Judeţean a afirmat că în anul 2009, când s-a făcut pentru prima dată transferul de teren din domeniul public al statului în administrarea Consiliului Judeţean pentru o perioadă de cinci ani, termen în care trebuia construit aeroportul, legea de la vremea respectivă permitea transferul de teren din domeniul public în domeniul privat.

 

'Este vorba despre o suprafaţă de 59,3 ha care se află în domeniul privat. Pentru ca situaţia să revină la normal am aprobat miercuri, în şedinţa de plen, trecerea înapoi în domeniul public a acestei suprafeţe urmând ca împreună cu Prefectura să vedem cum putem corela anexa respectivă, cel mai probabil printr-o Hotărâre de Guvern. Problemele trebuie rezolvate, nu vom da înapoi şi vom face corectura din punct de vedere cadastral. Pe vechea lege noi suntem intabulaţi, deţinem proprietatea asupra terenului. Pe noua lege, cea de anul trecut, a apărut această mică încurcătură, dar cred că împreună cu Prefectura vom găsi soluţiile, iar luna viitoare să finalizăm documentaţia şi să o trimitem la Bucureşti', a dat asigurări sursa citată.

 

Vicepreşedintele Claudiu Coman a mai precizat că în cursul anului trecut a avut discuţii cu trei investitori interesaţi de viitorul aeroport, dar deocamdată se aşteaptă rezolvarea problemelor apărute în privinţa terenului.

 

În prezent, la viitorul aeroport internaţional Braşov-Ghimbav este construită doar pista, în lungime de 2.850 de metri şi 45 de metri lăţime, care a fost inaugurată în toamna anului 2014. (sursa: capital.ro)