EBITDA la nivel de Grup a ajuns la aproape 12 milioane de lei în T1 din 2024, în creștere cu 32% față de T1 din 2023 și mai mare decât bugetul pentru același interval.
În termeni cantitativi, vânzările Grupului au crescut cu 50% în primul trimestru față de perioada similară din 2023. Scăderea prețurilor materiilor prime a fost transferată în piață pentru a crește gradul de utilizare a capacităților de producție și consolidarea cotelor de piață, arată compania.
Vânzările în afara României au crescut cu 32% și reprezintă în primul trimestru al anului curent 17% din cifra de afaceri consolidată. Produsele Grupului TeraPlast ajung în 22 de țări europene, în principal în Ungaria, Republica Moldova și Germania.
Contribuțiile pozitive la rezultatele Grupului se resimt din începerea producției în fabrica de folii stretch Opal și din integrarea activității companiei Palplast din Republica Moldova, achiziționată recent.
„În acest trimestru s-au aliniat planetele. Am crescut cifra de afaceri, am crescut EBITDA, am crescut exportul și plățile față de buget. Achiziția Palplast se dovedește un succes răsunător pentru că au crescut vânzările cu aproape 50%. Toate testele pe care le-am făcut cu clienții fabricii de folii stretch au fost reușite,” a declarat Dorel Goia, Președintele Consiliului de Administrație TeraPlast.
În ceea ce privește rezultatul net prin comparație cu anul trecut, după primele 3 luni din 2024 Grupul TeraPlast a înregistrat reducerea pierderii până la 2,5 milioane de lei, sub influența unui mix de factori.
Din cauza sezonalității în primul trimestru, TeraPlast a plătit impozit pe cifra de afaceri, ceea ce a dus la un cost suplimentar de 1 milion de lei. În plus, se observă și creșterea cheltuielilor cu amortizarea generate de noile investiții puse în funcțiune, de aproape 2 milioane de lei, la care se adaugă cheltuieli nerecurente de aproape 1 milion de lei ocazionate de operațiunile M&A recente.
Segmentul Instalații a generat în continuare cea mai mare cifră de afaceri, de 122 milioane de lei în T1 din 2024, cu 19% mai mult decât în T1 din 2023. Evoluția reflectă accelerarea lucrărilor publice de infrastructură prin creșterea numărului proiecte care au ajuns în faza de execuție. Segmentul Instalații înglobează în primul trimestru și rezultatele Palplast Moldova.
Segmentul Ambalaje Flexibile și-a dublat cifra de afaceri în trimestrul 1, până la 24 milioane de lei. Însă compania precizează că prognozele pentru această linie de business prevăd „o pierdere operațională și în acest an, pentru că marjele de pe piața ambalajelor biodegradabile din România s-au degradat semnificativ.”
„Creșterea vânzărilor Grupului TeraPlast în România s-a făcut înlocuind importuri. Orice tonă de produse TeraPlast vândută aici, elimină o tonă de importuri care grevează balanța de plăți. Dacă toate firmele românești și-ar propune acest obiectiv, economia țării ar arăta altfel,” a mai menționat Dorel Goia.
În schimb, segmentul Ferestre & Uși a avut venituri în scădere cu 16% față de trimestrul 1 al anului trecut. Grupul și-a adaptat strategia pentru acest segment, concentrându-se pe vânzările către piața de proiecte rezidențiale noi și de reabilitări din România, pentru a reduce dependența de retail.