Această taxă se va aplica autoturismelor, in timp ce pentru vehiculele comerciale și autobuzele taxele vor fi mai mari.
De asemenea, taxa va fi actualizată în fiecare an pentru a reflecta creșterea salariului mediu net în România.

Oficialii spun că taxa este comparabilă cu media UE. În comparație cu Polonia, însă, unde taxele pe autostrăzi variază între 4 și 6 EUR pe 100 km, taxa de autostradă din România va fi mai mare, în timp ce alte țări din regiune, cum ar fi Ungaria, Republica Cehă, Slovacia și Slovenia, utilizează un sistem de taxe cu vinieta .

Pe lângă această taxă, autoritățile doresc, de asemenea, să stabilească o taxa pentru segmentul București-Ploiești. Veniturile din taxele pe autostrăzi vor reveni operatorului privat.

Autostrada Ploiești-Brașov este prima autostradă din România pe care Guvernul intenționează să o construiască în parteneriat public-privat. Autostrada ar trebui finalizată în 2023, iar partenerul privat o va opera de cel puțin 20 de ani. (sursa: business-magazin.ro)