Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cătălin Homor, a declarat, marți, că la finele lui 2021 se va putea circula pe această autostradă.
"Avem un studiu de fezabilitate bun, avem un proiectant de specialitate bun, avem bani în buget, este o chestiune de timp până acest proiect devine concret. Așa cum ne-am angajat la începutul anului, estimăm ca la sfârșitul anului 2021 acest proiect să fie finalizat în totalitate", a spus Homor, într-o conferință de presă.
Potrivit acestuia, în acest moment există studiul geotehnic, dar nu este finalizat studiul de fezabilitate.
''Studiul de fezabilitate nu îl avem, discuția de astăzi este pe baza studiului geotehnic care este baza studiului de fezabilitate. Avem un traseu aprobat cap-coadă, avem un studiu geotehnic, a fost analizat și predat în companie și urmează imediat predarea părții tehnice acestui studiu de fezabilitate, parte tehnică ce va fi la nivel de detaliu destul de mare, suficient pentru a demara următoarea etapă de implementare și anume proiectul tehnic", a menționat Homor.
Șeful CNAIR a precizat că lucrările efective vor începe în semestrul I din 2018.
"Programul nostru este destul de detaliat. În 2017, conform programului nostru, se va realiza proiectul tehnic, urmând ca în semestrul I 2018 pe secțiunea 1 și 5 să începem. Deci, până la sfârșitul anului 2017, vom avea integral partea tehnică, inclusiv proiectul tehnic și în semestrul I al anului 2018 să înceapă lucrările pe secțiunile 1 și 5 și gradual pe fiecare secțiune în parte, astfel încât tot sectorul în 2021 să fie gata", a explicat el.
La rândul său, ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, întrebat dacă garantează că în 2-3 ani se va realiza secțiunea de mijloc a autostrăzii, a răspuns că el se poate doar angaja și nu să și garanteze acest lucru, deoarece sunt alegeri și nu poate răspunde pentru ce va face noul Guvern.
"Eu sunt ministru, eu ascult ce spun specialiștii. Da, mă angajez, asta pot să spun. Dar este o diferență între a garanta și a mă angaja. Pot să spun că o să facem toate eforturile și toată experiența mea, dar acum știm foarte bine că vor fi alegeri, va fi schimbare, nu pot să vorbesc pentru alții. Eu, dacă aș aici, aș încerca să aplic, cum am încercat să vă demonstrez ce am făcut înainte, bună organizare, bună organizare de șantier, bună generare de fonduri, bună administrare de resurse, lucrate în paralel, astfel încât să se ajungă într-un punct comun, să nu fie lucrurile înlănțuite. Asta am făcut, asta am făcut-o în alte părți, v-am mai spus, am făcut-o 14 ani la Toyota, nu a fost o zi întârziere la un proiect de la o secție de sculărie la o fabrică", a afirmat ministrul.
Potrivit acestuia, realizarea autostrăzii se va face cu fonduri europene în proporție de 75%, iar 25% vor fi fonduri de la bugetul de stat. De asemenea, el a subliniat că pentru proiectele lansate există fonduri prevăzute.
În altă ordine de idei, întrebat câți kilometri de autostradă va inaugura la sfârșitul mandatului, Bușe a răspuns că nu poate inaugura decât ce a demarat.
"Eu nu pot să inaugurez decât ce am putut demara. Deci, până am luat eu mandatul, în iulie, totul era blocat. Ce s-a putut debloca și finaliza sunt ce 15 km pe Lugoj — Deva lot 2 și acei 3 km care sunt în continuare la A3. Acestea au fost proiectele care au putut fi fezabile cu foarte mult efort să le putem termina acum, în decembrie. Restul nu era în faza de a fi finalizate. Restul, cea mai mare parte, cam 160 (km — n.r.) vor fi finalizate la anul", a subliniat șeful de la Transporturi.
Master Planul General de Transport prevede pentru realizarea autostrăzii Sibiu-Pitești o sumă estimată de 1,6 miliarde de euro. (sursa: AGERPRES)