Cifra de afaceri a companiei s-a ridicat anul trecut la 80,22 milioane lei. Indicatorul a crescut cu 21% faţă de 2013 (când s-a plasat la 66,3 milioane lei) datorită majorării volumului de lucrări de întreţinere şi reparaţii de aeronave.

 

"Pentru îmbunătăţirea rezultatului anului 2015, Romaero va implementa următoarele măsuri: creşterea veniturilor din exploatare ca efect al creşterii portofoliului de comenzi prin atragerea de noi clienţi şi dezvoltarea pachetelor de lucrări cu clienţii existenţi; valorificarea unor active din proprietatea Romaero prin darea în plată şi/sau vânzare; efectuarea de investiţii pentru retehnologizare şi eşalonarea la plată a datoriilor", a comunicat Romaero, răspunzând unei solicitări MEDIAFAX.

 

În 2014, Romaero a înregistrat pierderi de 45,02 milioane lei, de peste două ori mai mari faţă de cele raportate în anul 2013, când compania de stat a avut un rezultat negativ de 19,78 milioane lei. Anul 2011 a fost ultimul an în care Romaero a înregistrat profit (397.545 lei). Pentru 2015, Romaero a bugetat profit zero.

 

Reprezentanţii companiei spun că principalele motive pentru majorarea pierderilor au fost influenţa negativă a cheltuielilor cu dobânzile şi majorările aferente arieratelor către bugetul consolidat al statului, ca efect al nefinalizării acţiunilor lansate pentru valorificarea unor active disponibile, neutilizate în procesul de producţie, din cauză că prevederile legale impun respectarea unor termene pentru etapele de avizare, aprobare şi valorificare; influenţa negativă urmare a acţiunii de reevaluare a stocurilor societăţii pentru stabilirea valorii juste şi de ajustare a valorii contabile a acestora. Un alt factor care a influenţat accentuarea piererilor a fost creşterea cursului de schimb valutar al dolarului american, de la 3,2551 lei la 3,6868 lei.

 

De asemenea, producătorul de componente pentru avioane intenţionează să mărească livrările pentru Boeing, Israel Aerospace Industries (IAI) şi Novae.

 

"În anul 2015, Romaero a încheiat contracte noi numai în ceea ce priveşte întreţinerea şi reparaţiile de aeronave. În ceea ce priveşte partea de reparaţie aerostructuri, Romaero are încheiate contracte cadru pe perioade mari de timp detaliate anual prin comenzi şi are un feedback pozitiv referitor la potenţiali clienţi ca urmare a participării la Paris Airshow - Le Bourget 2015 (I.A.I., Boeing şi Novae cu pachete suplimentare la contractele existente)", se mai arată în datele transmise MEDIAFAX de Romaero.

 

Romaero are în prezent în derulare două contracte încheiat direct cu gigantul american Boeing (Boeing Commercial şi Boeing Defense & Aerospace), precum şi cu alte companii care sunt furnizori direcţi către Boeing (Spirit Aerosistems UK, Cyclone) pentru care execută piese primare specifice tuturor tipurilor de aeronave Boeing, mai puţin modelul 787.

 

În plus, Romaero execută piese pentru aeronave Airbus, pentru două companii care sunt furnizori direcţi către Airbus, şi anume Aerolean (Novae Aerospace) şi Sabca. Piesele executate de Romaero sunt învelişuri pentru aeronavele A 320, respectiv învelişuri, dublori şi lise pentru aeronavele A 380 şi A 330.

 

Producătorul execută totodată învelişuri şi lise pentru aeronava Embraer KC-390 a companiei din Cehia Aero Vodochody Aerospace. Compania cehă este furnizor direct pentru constructorul brazilian de aeronave civile, militare şi private Embraer.

 

Compania Romaero a planificat pentru acest an investiţii de 11,6 milioane euro (din care 1,06 milioane euro sunt din surse proprii) în achiziţia de utilaje noi, din cauză că "utilajele şi maşinile existente în Romaero sunt prototipuri executate în România în anii '80 şi sunt uzate fizic şi moral".

 

Reprezentanţii Romaero spun că "aceste investiţii sunt necesare pentru utilizarea eficientă a utilajelor folosite, pentru reducerea costurilor şi a consumului, pentru eliminarea riscurilor de apariţii de defecte, cât şi pentru a putea menţine activităţile şi pentru a derula în continuare contractele încheiate".

 

Compania are circa 900 de salariaţi şi se află în subordinea Ministerului Economiei, Comerţului şi Turismului. (sursa: zf.ro)