La aniversarea a zece ani de activitate a Alliance International Logistic Network de la Mioveni, Maure a făcut şi un calcul:  în cazul în care autostrada Piteşti-Nădlac ar fi gata, timpul de transport rutier ar scădea cu cinci ore, la care adaugăm alte cinci ore reduse pentru distanţa de la Piteşti la Constanţa. În total, s-ar câştiga zece ore de transport.

 

Dacia mai poate însă aştepta câţiva ani, până când autostrada Piteşti-Sibiu ar fi gata. Şi desigur, se aşteaptă la întârzieri.

 

„Dacia mai poate aştepta câţiva ani până când autostrada va fi construită, iar după aceea vom economisi zece ore pentru transport. Probabil că lucrările la autostradă vor începe în 2017, iar până în 2020 va fi gata. Pot exista şi întârzieri de unul-doi ani până la finalizarea lucrărilor, dar nu vom pleca”, a completat Maure.

 

Deputatul Mircea Drăghici, care este şi consilier al premierului Victor Ponta, a precizat că în luna iunie CNADNR va semna contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate.

 

Preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Constantin Stroe, fost preşedinte Dacia, a declarat că nu va renunţa la criticarea autorităţilor până când nu va circula pe austostrada Piteşti-Sibiu.

 

„Eu nu cer o autostradă pentru Renault-Dacia, ci pentru transportul comercial, deoarece el se face de luni până vineri pe Valea Oltului, iar viteza comercială este de 25-30 de kilometri pe oră, iar asta nu e performanţă. Domnule Drăghici, de mine nu scăpaţi până nu merg pe autostrada Piteşti-Sibiu. Vă blestem să mergeţi pe Piteşti-Sibiu şi să prindeţi un convoi de camioane pe Valea Oltului şi să pierdeţi o oră şi jumătate în plus pe drum”, a spus Stroe.

 

Alliance International Logistic Network (AILN) este cea mai mare platformă logistică a grupului Renault la nivel mondial. Nicolas Maure a declarat că AILN realizează aproximativ 25% din cifra de afaceri a grupului Dacia, respecitv un miliard de euro pe an.

 

„Exporturile AILN reprezintă 2% din exporturile României. Capacitatea centrului este de 2,2 milioane de metri cubi, dar dacă va fi nevoie, avem capacitatea de creştere. Centrul e construit pe o suprafaţă de 36.000 de metri pătraţi şi mai avem teren disponibil până la 150.000 de metri pătraţi”, a explicat Maure.

 

Automobile Dacia, deţinută de grupul francez Renault, este cea mai mare companie din România, înregistrând anul trecut o cifră de afaceri de 4,24 miliarde euro, în creştere de la 4,16 miliarde euro în 2013.

 

Vânzările Dacia au crescut cu 19% anul trecut, la 511.000 de autovehicule, principala piaţă fiind în continuare Franţa, cu aproape 105.900 unităţi, în timp ce în România livrările au avansat tot cu 19%, la 29.625 de unităţi, echivalentul unei cote de piaţă de 31,2%. (sursa: cariereonline.ro)