CargoPlanning este o platforma online, colaborativa, care sprjina companiile care produc sau comercializeaza marfa in procesul de achizitie si planificarea a transporturilor, impreuna cu expeditorii. Instrumentul ofera transparenta si control in timp real a unei operatiuni de transport, de la crearea cererii pana la cautarea si stabilirea furnizorului de transport si confirmarea ca marfa a ajuns la destinatie.
Branduri romanesti printre cei mai mari clienti ai platformei CargoPlanning
Platforma este dezvoltata de o companie de IT din Iasi, Nima Software, iar luna aceasta aniverseaza 2 ani de la lansarea produsului pe piata.
In luna septembrie, compania a fost selectata in cadrul programului de incubare Startarium Inc. initiat de Impact Hub Bucuresti, ca urmare a unei competitii la care au luat parte aproximativ 150 de alte afaceri. Planurile de dezvoltare in cadrul acestui program vizeaza dublarea numarului de clienti si internationalizarea business-ului, pana in toamna anului viitor. O data cu aceasta etapa, o parte din echipa CargoPlanning s-a relocat in Bucuresti, unde compania a deschis si un punct de lucru, prin care vor fi mai aproape de clientii si potentialii parteneri din zona, dar si de locatiile din Europa vizate pentru extinderea afacerii.
"Incepem al treilea an cu un obiectiv clar: sa facem din CargoPlanning prima platforma de transport din Romania si printre primele optiuni pentru companiile din Europa. Motivatia si energia noastra este alimentata si de increderea pe care ne-o acorda partenerii nostri, iar printre companiile care tocmai s-au alaturat noua se numara Valvis Holding, detinatoarea marcii de apa Aqua Carpatica, si cel mai mare producator de pavaje din tara, ELIS Pavaje. a declarat Valerica Motoc, Sales & Operations Manager in cadrul CargoPlanning.
Pe langa acestea, Vrancart Adjud si Delaco Romania utilizeaza in prezent aplicatia, dar si cei mai importanti furnizori de servicii de transport din Romania.
De la lansarea in 2015, s-au inregistrat aproximativ 3700 de utilizatori, cu transporturi in valoare de peste 7 milioane de euro si 1 milion de tone de marfuri/bunuri tranzactionate prin intermediul platformei.
In cadrul platformei, un utilizator care produce sau comercializeaza marfuri, cauta solutii de transport si planifica, impreuna cu furnizorul, acest proces. In majoritatea cazurilor, aceste operatiuni se fac la telefon, prin email si se centralizeaza intr-un excel sau agenda. Aplicatia optimizeaza aceste procese si ofera timp utilizatorilor pentru a se focusa pe alte segmente ale business-ului, cresterea calitatii livrarilor sau scaderea costurilor de transport si a timpului dedicat livrarilor.
CargoPlanning este un instrument necesar fabricilor si retailerilor (companii cu minim 10 transporturi zilnic), companiilor care administreaza depozite si isi doresc sa detina un control in timp real al camioanelor care incarca si descarca marfa si entitatilor care ofera servicii de transport.
Parteneriate strategice si dezvoltare internationala pentru 2018
Din punct de vedere strategic, pana la finalul anului, compania estimeaza o creste de 20% a tranzactiilor de transport care se vor incheia in platforma. Pentru anul 2018, echipa CargoPlanning isi propune sa stabileasca parteneriate strategice cu organizatii si consultanti in transport si logistica, parteneri cu care sa accelereze cresterea pe piata din Romania si lansarea pe cea europeana.
"Acum ne concentram pe atragerea unor companii din Romania, cu peste 50 MIL EUR cifra de afaceri, cu care suntem in discutii avansate, companii de top din domeniul constructiilor, automotive si producatori de electrocasnice. Suntem interesati sa luam legatura cu afaceri conexe alaturi de care cu care sa oferim o solutie completa potentialilor nostri clienti si alaturi de care sa inovam in piata de digital logistics." , a spus Valerica Motoc, Sales & Operations Manager.