România are nevoie de o creş­tere economică cel puţin de două ori mai mare decât are în prezent pentru a avea un cuvânt de spus la nivel regional, a menţionat el.

 

„Pentru ca România să aibă o con­­ver­genţă la celelalte ţări şi eco­nomii din Uniu­­nea Europeană avem nevoie de o creş­tere mult mai mare de 4%, avem ne­voie de o creş­­tere de 7% pen­tru a recu­pera de­ca­la­jul faţă de Cehia sau Polonia. Dacă vom pu­tea re­cupera decalajul ar tre­bui să fie su­­biec­tul unei bune dezbateri lansate în ca­­drul ale­gerilor de anul viitor“, a spus Maure.

 

Dacia a atins anul trecut o cifră de afa­ceri de 4,24 miliarde de euro, depă­şind pentru al doi­lea an consecutiv OMV Petrom SA. Com­pania este şi cel mai mare expor­tator, cu o cotă de 10% din totalul ex­porturilor ţării care au atins un maxim istoric de peste 50 mld. euro.

 

ZF a început anul trecut campania România 5% prin care propunea susţi­ne­rea unei creşteri economice anuale de cel puţin cinci procente în următorul deceniu pentru a realiza con­vergenţa cu econo­miile occidentale.

 

Cu un PIB per capita la o cincime faţă de statele din vestul Europei, cu o creştere economică de 2,8% anul trecut, cu doar trei companii cu acţionariat local aflate în top 100 exportatori, cu jumătate din populaţia aptă de muncă angajată, cu sistemul de educaţie şi cel de sănătate în cădere liberă, Româ­nia nu are altă şansă decât să-şi mobilizeze resursele.

 

Este pentru prima dată când şeful Dacia aduce în discuţie im­por­tanţa unei creşteri economice solide atât pen­tru dezvoltarea companiei, cât şi pen­tru mediul de business.

 

Maure mai spune că nici produ­că­to­rul auto, care are peste 14.000 de an­gajaţi, şi nici România nu pot aştepta la nesfârşit con­struirea autostrăzii Piteşti-Si­biu, con­siderată vitală pentru ex­por­turile com­paniilor locale. (Sursa: zf.ro)