Potrivit studiului, industria auto se bucură de profituri mari. În 2016 a înregistrat o rată impresionantă de creștere anuală de 9%, iar media globală a crescut cu 1,6%. Dacă ritmul de creștere va continua, potrivit studiului, creșterea va fi de aproximativ 6-7 procente pe an până în 2020.
Până decurand, sectorul a fost condus de producătorii de automobile, intre care Dacia Renault ocupa locul 11 în Europa, în 2016, când a produs aproape 360.000 de unități. În prezent, industria de piese de mașini a preluat principala pozitie in top.
Piața furnizorilor include atât fabrici proprii, cum este cazul Daimler, cât și numeroși subcontractanti, cum ar fi Delphi, Draexlmaier, Leoni sau Continental, precum și antreprenorii locali mici, care acționează ca furnizori pentru marii producători.
Piața internă a automobilelor a crescut în ultimul trimestru al anului 2016 pentru autoturismele noi (-1,7% în trimestrele I-II până la 32 500 de unități), dar a scăzut puternic în general datorită încetinirii autovehiculelor de mâna a doua, până la un total de 101 500 de autoturisme vândute 15,2 la sută T1-T2).
2016 a fost unul dintre cei mai buni ani din ultimul deceniu, înregistrând o creștere de 17,4% a numărului de vehicule înmatriculate la 510 000 de unități, iar autoturismele noi reprezentând aproximativ 22% (115 000 de unități).
De asemenea, piața de leasing financiar a crescut cu 25% în 2016, până la două miliarde de euro, dintre care aproape 77% sunt mașini și vehicule comerciale ușoare. Companiile au reprezentat 97% din totalul clienților de leasing financiar, urmate de indivizi 2% și 1% din sectorul public. Flota vehiculelor de leasing operațional a crescut cu 8%, până la 60.000 de vehicule în 2016 (aproximativ 13% din toate înregistrările de autovehicule noi), cu așteptări de creștere similare pentru anul 2017.
Cifra de afaceri totală a sectorului auto în 2016 a depășit 20 de miliarde de euro, determinată de exporturi, piața locală fiind relativ mică și se concentrează pe vehiculele second-hand. (sursa: ziuacargo.ro)