Soluţia propusă de inginerii craioveni este un motor de locomotivă complet ecologic, care funcționează doar cu biodiesel (B100) sau ulei vegetal, şi care dispune de aceeași putere și aceleași performanțe ca un motor care funcționează cu motorină. Deși motorul nu mai folosește deloc motorină, acest fapt nu a dus la scăderea performanțelor, permițînd funcționarea în aceeiași parametri, însă cu emisii reduse de dioxid de carbon, a gazelor care produc efect de seră și fără emisii de sulf.

 

Motorul echipează locomotiva Diesel LDE 2100 CP, una dintre cele mai răspîndite locomotive Diesel din România, folosită la transportul de pasageri și de marfă. La Craiova au fost produse, de-a lungul timpului, peste 2.000 de astfel de locomotive. Locomotiva a trecut deja printr-o serie de teste, reglaje şi probe pe calea ferată, iar rezultatele de pînă acum oferă motive de încredere. Testele vor continua pentru a monitoriza comportamentul motorului şi în condiţii meteo mai dificile, urmînd ca la finalizarea tuturor probelor această soluţie să fi aplicată în masă.

 

Reloc-Electroputere VFU Craiova, companie specializată în producţia, repararea şi modernizarea de locomotive, este una dintre cele mai recente achiziţii ale Grampet Group. În doar trei ani de la achiziţie, numărul de angajaţi ai companiei a crescut de la 60 la circa 300 de persoane. (ziarulfaclia.ro)