Lactalis se va situa la o distanță confortabilă de următorul competitor, tot francez, Danone, care în 2015 a avut o cifră de afaceri de 484 milioane lei (107,5 milioane euro).
Astfel, francezii, prin cele două companii, vor controla peste 36% din piața locală de lactate.
Următoarele companii, într-un top realizat după rezultatele din 2015, sunt olandezii de la FrieslandCampina (Napolact) cu afaceri de 394 milioane lei, grecii de la Fabrica de Lapte Brașov (Olympus) – 338 milioane lei și olandezii de la Hochland – 216 milioane lei. Singurul producător român cu afaceri de peste 100 milioane lei rămas în top este Simultan Timiș - 143,9 milioane lei, deținut de familia Floare și Ioan Herbai.
După acest top, piața este împărțită între mai mulți producători locali mici.
Lactalis este lider la nivel mondial în industria procesării laptelui, deținând multe branduri internaționale de succes, precum President, Parmalat, Galbani. Grupul are în prezent 75.000 de angajați și deține peste 200 de fabrici localizate în 43 de țări la nivel mondial. În 2015, Grupul Lactalis a avut o cifră de afaceri de 17 miliarde de euro.
Dorna Lactate, care deține brandul LaDorna, a fost prima achiziție a Lactalis pe piața românească, în anul 2008, de la omul de afaceri Jean Valvis.
Au urmat în acest an Albalact, fondat și controlat de Raul Ciurtin, și săptămana aceasta Covalact, controlat de fondul de investiții SigmaBleyzer Southeast European Fund IV.
În urma acestor achiziții, Lactalis devine lider pe mai multe categorii de produse precum lapte pasteurizat, unt, smântână, brănzică de casă.
Potrivit unor informații transmise anterior, Lactalis este lider cu brandul LaDorna pe piața locală laptelui UHT și a smântânilor lichid. Recent, compania a relansat brandul cu o nouă identitate vizuală și noi ambalaje.
Albalact este lider cu brandul Zuzu în piața de lapte pasteurizat din anul 2008. Aceeași poziție este deținută și pe segmentul untului de masă și pe cel al smântânii, cu brandul omonim De Albalact. Cu brandul Rarăul și gama de brânză proaspătă de vaci, compania a urcat pe locul 2 în această categorie. Albalact are un portofoliu de peste 150 de produse, comercializate sub cele cinci branduri ale sale: Zuzu, Fulga, De Albalact, Rarăul și Poiana Florilor.
Covalact realizează 100 de produse, unul dintre cele mai de succes fiind Brânzica de Casă de la Covalact de Țară, singurul produs de tip cottage cheese fabricat în România și lider de piață pe segmentul său. (Sursa: profit.ro)