Cea mai mare creştere a fost între 2014 şi 2015, când afacerile din sectorul de e-commerce au avansat cu peste două miliarde de lei, conform analizei privind business-ul din comerţul online din intervalul 2011-2016 realizată de KeysFin, companie care oferă servicii de informaţii de business şi credit management dedicate mediului de afaceri.
Profitablitatea sectorului a avansat de la 47,4 milioane de lei în 2011 la 233,7 milioane de lei în 2015, iar pentru 2016 se preconizează o ţintă de peste 300 de milioane de lei, pe fondul creşterii interesului românilor pentru produsele şi serviciile vândute pe internet, indică statisticile KeysFin.
„2016 se anunţă a fi cel mai bun an din istoria business-ului online din România. Un argument de actualitate îl reprezintă rezultatele spectaculoase din campania Black Friday 2016 care a dovedit că online-ul românesc a ajuns la un nivel de fenomen naţional. Nu neapărat reducerile, cât volumul spectaculos al vânzărilor a dovedit că românii sunt tot mai interesaţi de vânzările din aşa-numitele mall-uri virtuale”, au explicat analiştii de la KeysFin.
Spre exemplu, eMag a anunţat încasări de 300 de milioane de lei de Black Friday 2016. Pe 18 noiembrie, compania a vândut peste 1,1 milioane de produse online.
Procesatorul de plăţi PayU a anunţat că ediţia Black Friday de anul acesta, desfăşurată în zilele 18-20 noiembrie, a generat 188.000 de tranzacţii online în valoare totală de 113,3 milioane de lei, cu 67% mai mult decât ediţia din 2015. S-a ajuns până la 500 de tranzacţii pe minut, de două ori mai multe faţă de nivelul maxim de anul trecut.
Cea mai mare tranzacţie a fost de 143.000 lei, comandă venită din Ungaria, iar valoarea medie a coşului de cumpărături a fost de 602 lei, cu 6% mai mare faţă de Black Friday 2015. (mediafax.ro)